• ajnas

Vad kostade fruns vigselring?

Vad kostade brudens vigselring? Jag är på väg att köpa en vigselring för 16000, det är så sjukt mycket pengar för mig. Men jag älskar den verkligen och jag ska ha den i ca 60 år så jag kanske kan förlåta mig själv för kostnaden. Hur mycket har ni lagt?

• Svar på tråden Vad kostade fruns vigselring?
  • Maya-LI

Förlovningsringen specialbeställda vi och den kostade 25 000kr vilket vi delade på.

Vigselringen kostade 65 000kr- den köpte min man själv men lånade av sin bror...vi var båda studenter när vi gifte oss. Vi har nu varit gifta 10 år, skulden är sedan länge betald och jag blir fortfarande lycklig varje gång jag tittar på min hand??

• Froken Lokens

Min vigselring kostade ca 35000 för 20 år sen. Det var min drömring och jag älskar den lika mycket nu som då fastän jag inte bär den varje dag. Just nu ligger den på mikron och glänser.

• Snuttis2

Min förlovningsring kostade nog inte mer än några hundra o jag älskar den : )

Min vigselring kostade runt 16 000kr o makens runt 10 000kr !

Använder tyvärr ingen av dem särskilt mkt pga mitt jobb o när jag är ledig glömmer jag dem!

• Fiona M

Betalade bara materialkostnaden (titan) då en vän som är guldsmed gjorde ringarna pt oss.

Skulle dock kunna lägga en hel del för hantverket på ngt jag ska ha resten av mitt liv, mindre för "guldfyndsringar".

• legomum

Man ska ha den ring man gillar och kan se sitta på sitt finger "resten av livet".

Man väljer ju ring rätt mycket efter sin ekonomi och vad man vill lägga för pengar.

Köper du en ring för 16000 så kan du få en del tillbaka (brukar ju sitta stenar på eller vara design när priserna stiger) om du skulle sälja på auktion.
    Fast det är ju inget som man utgår ifrån när man köper en vigselring direkt...

Däremot ett tänk jag har vid alla inköp (smycken, möbler, kläder, teknik osv)
    mao kvalitetstänk.

(är tyvärr allergisk mot guld, nickel, plast osv så det blir ett beställningsjobb då vi redan vet hur ringen ska se ut och vilken sten i)

• EllasEllis

Min kostade 16000 men vi fick rabatt så den slutade på 13000 då min man handlat en del hos den juveleraren.

Jag betalade den själv eftersom det var jag som ville ha den. min mans kostade 5000. en slät guldring. min är i vitt guld med 7 diamanter.

• Harvester

Förlovningsringen 2000kr, vigselringen 1700kr. Guldring med mkt små diamanter på rad. Då jag är lite "friluftsmänniska" ville jag inte ha ringar med utstickande stenar i då det är opraktiskt och man kan fastna i och då blir de ju billigare.

Hade råd att lägga betydligt mer, råkade bara vara så att jag gillade denna. Har dessutom svårt att förstå nyttan av att lägga flera tusen på en metallbit, vi lade all cash på bröllopsresan istället, ett minne för livet :)

• Octavia

Jag ville ha en antik ring så vi köpte en i en antikaffär när vi var i England. Vi gav knappt 25 000 för den vill  jag minnas. Jag gillar fortfarande ringen men det är inte särskilt praktiskt att ha en ring med stora stenar i så jag använder den nästan aldrig. Till vardags brukar jag bara ha förlovningsringen som är en slät guldring.

Idag vet jag inte om jag hade köpt den där ringen överhuvudtaget med tanke på att jag aldrig använder den. Jag lägger hellre pengar på en klocka som jag har varje dag.

• Swinka

Värderad till 45000 men köpt för 19000. Helt klart den finaste ringen jag sett. Älskar den och tycker det var väl värt pengarna.

Men det krävde dock mkt research och separata inköp för stenar och guld för att få den så "billig".

• Aktieviking

Fruns vigselring kostade ca 6500kr. Min egen gick loss på ca 2 000kr. Kändes onödigt att bränna ner mer pengar än så. Vi passade på att köpa ringarna när de var på rea för att spara in lite extra på kostnaden Glad

• WiJu

Ca 5000. Nu tror jag att den kostar ca 8000 i samma affär. Jag hittade en ring som ser ut som två. En guldrad och en med diamanter. Så med förlovningsringen bredvid så ser det ut som tre stycken.

Guld-diamanter-guld. Precis som jag alltidnvelat ha.

• runerusk

Jag är inte gift, men om jag varit det skulle jag aldrig lägga pengar en ring. Känns meningslöst och jag skulle nog inte heller vilja gifta mig med någon som tycker en sån sak var viktig.
    Däremot skulle det kännas roligare att spendera pengar på en fin klocka

• LillaJag06
    Maya-LI skrev 2017-06-24 10:57:16 följande:

Förlovningsringen specialbeställda vi och den kostade 25 000kr vilket vi delade på.

Vigselringen kostade 65 000kr- den köpte min man själv men lånade av sin bror...vi var båda studenter när vi gifte oss. Vi har nu varit gifta 10 år, skulden är sedan länge betald och jag blir fortfarande lycklig varje gång jag tittar på min hand??

Wow!
    Får jag fråga vad du har för ring för den summan? Stenar? Guld? :) är nyfiken på vad man får för ring i den prisklassen.
  • 10oktober

Förlovningsringarna kostade 8000 kr tillsammans (två likadana). Min vigselring har mannen inte berättat vad den kostade men han köpte en likadan som förlovningsringen och satte in 10 diamanter i varierande storlek. Så kanske typ 10 000 kr? :)

• Maya-LI
    LillaJag06 skrev 2017-07-06 12:21:49 följande:
    Wow!
    Får jag fråga vad du har för ring för den summan? Stenar? Guld? :) är nyfiken på vad man får för ring i den prisklassen.
    Förlovningsringen är i vitt guld med små diamanter i ett band runt hela. Allians ringt ror jag det heter. Vigselringen är i vitt guld med en rund princess slipad diamant i mitten och med två baguettslippade avlånga diamanter på var sida. Totalt 0,9 carat tror jag.
Svar på tråden Vad kostade fruns vigselring?