• Atja

Börja Försöka i Juli/Aug,någon mer?

Halloj! Har en 4åring sen tidigare förhållande och vill nu skapa ett syskon med ny partner.

Vi är båda överens om att börja i Juli/Augusti med bebisverkstan. Äter inga preventivmedel alls eftersom jag inte blir gravid utan att jag använder mig av "mitt lilla knep" ;) Så planen är att ta till detta knep vid ägglossningen i Juli och om det inte tar sig så fortsätter jag med det tills plusset dyker upp :)

Någon annan som planerar att börja med denna nervkittlande resa mot plusset i slutet av juli/augusti ? ????

• Svar på tråden Börja Försöka i Juli/Aug,någon mer?
  • Frallanz

Hej tjejer!

Tänkte få hoppa in här, tog ut p-staven i torsdags för att förhoppningvis få till ett syskon snart :)

Fick molvärk reda under fredagen precis som jag brukade få vid äl, sex natten till lördag, och nu denna morgon har jag molvärk som sjutton precis som strax innan mens så den dyker väl upp snarT

• Anjaheterjag
    Atja skrev 2017-09-03 07:17:00 följande:

Helt knasigt. Idag visar ett annat Clearblue digitalt ÄL test att jag inte har ÄL. Samtidigt som Stickan visar mkt starkare än igår..

Dom säger helt olika.

Men jag funderar på om man måste ta det digitala i några dagar innan för att det ska kunna registrera en höjning.

Vad konstigt att test kan visa olika. Jag tog bara ett de var nog bättre för man blir lätt knäpp på att jämföra:/ jag hade från trstlagret.
  • Atja
    Anjaheterjag skrev 2017-09-03 09:05:47 följande:

Vad konstigt att test kan visa olika. Jag tog bara ett de var nog bättre för man blir lätt knäpp på att jämföra:/ jag hade från trstlagret.

Ja eller hur!:( och när man försöker tajma med sambo och jobb så är det dötrist att inte få ett rakt besked. Åh alltså nästa gång när jag ska satsa på att pricka in ÄL ska jag banne mig se till att ha sex varannan dag ända från mensens slut till nästa mens! För det här går inte, lika att göra hela månaden skottsäker.:)
  • Atja
    Frallanz skrev 2017-09-03 07:30:08 följande:

Hej tjejer!

Tänkte få hoppa in här, tog ut p-staven i torsdags för att förhoppningvis få till ett syskon snart :)

Fick molvärk reda under fredagen precis som jag brukade få vid äl, sex natten till lördag, och nu denna morgon har jag molvärk som sjutton precis som strax innan mens så den dyker väl upp snarT

Ja vad kul!:) Hur gammal är ditt barn?

Oj,tänk om du fick till det så snabbt! Körde du med nå ÄL tester eller så? När har du BIM?
  • Frallanz
    Atja skrev 2017-09-03 10:44:38 följande:
    Ja vad kul!:) Hur gammal är ditt barn?

Oj,tänk om du fick till det så snabbt! Körde du med nå ÄL tester eller så? När har du BIM?
    Han är 2 år :)

Ja fick vi till det såhär snabbt så köper jag en triss ;) haha. Inga äl tester köpta, så vet inte ens om jag haft eller har äl. Bara molvärk sen dagen efter uttag, idag känns det som riktig mensvärk så väntar på att mensen ska komma igång. Har ingen aning om hur min cykel kommer se ut, Innan min förra grav och innan p-stav så hade jag äl 12 dagar efter varje mens. Kanske borde köpa hem äl tester o köra med?
  • AAMLB
    Anjaheterjag skrev 2017-09-01 08:00:00 följande:

Ha sex dagarna innan äl de kan också funka :)

Vi får köra en sista gång ikväll innan han sticker iväg ! Lite surt att inse att alla mina ägglossningar kommer infalla på tisdagar , sambon jobbar 5 timmar bort och är alltid borta söndag natt -torsdag kväll :( får hoppas att det är starka simmare som orkar vänta i 2 dygn på ett ägg :P ! Tyckte Iofs att jag kände av ÄL redan torsdag/fredag med värk och annorlunda flytningar. Så man kan ju alltid hoppas att den var lite tidig !
  • Atja
    Frallanz skrev 2017-09-03 17:34:06 följande:

Han är 2 år :)

Ja fick vi till det såhär snabbt så köper jag en triss ;) haha. Inga äl tester köpta, så vet inte ens om jag haft eller har äl. Bara molvärk sen dagen efter uttag, idag känns det som riktig mensvärk så väntar på att mensen ska komma igång. Har ingen aning om hur min cykel kommer se ut, Innan min förra grav och innan p-stav så hade jag äl 12 dagar efter varje mens. Kanske borde köpa hem äl tester o köra med?

Åh. Vad mysigt med en liten :) Alltså mitt bebissug börjar gå mig upp över öronen.. ser bebisar och gravida tjejer exkat överallt :0

Hur går det för dig ? Kom mensen?

Min cykel är också helt annorlunda fröe minsta lilla förändring. Så himla jobbigt. Så hade jag inte tagit mina ÄL tester hade jag aldrig kunnat förutspå min ÄL. Denna gång kom den 10 dagar efter första mensdagen(tror jag Endel stickor ger fortfarande utslag).. dvs. Mensen hann knappt försvinna så hade jag ÄL. Skitjobbigt då det kom så plötsligt så jag och sambon inte alls var beredda.:/
  • Atja

Nån som har erfarenhet av flera dagars utslag på ÄL stickor?

Jag har ju postat här tidigare att mitt digitala test tyckte att jag hade ÄL i lördags. Men mina små stickor fortsätter vara starka och har varit i 4 dagar...

• Frallanz
    Atja skrev 2017-09-06 08:06:45 följande:
    Åh. Vad mysigt med en liten :) Alltså mitt bebissug börjar gå mig upp över öronen.. ser bebisar och gravida tjejer exkat överallt :0

Hur går det för dig ? Kom mensen?

Min cykel är också helt annorlunda fröe minsta lilla förändring. Så himla jobbigt. Så hade jag inte tagit mina ÄL tester hade jag aldrig kunnat förutspå min ÄL. Denna gång kom den 10 dagar efter första mensdagen(tror jag Endel stickor ger fortfarande utslag).. dvs. Mensen hann knappt försvinna så hade jag ÄL. Skitjobbigt då det kom så plötsligt så jag och sambon inte alls var beredda.:/
    Hehe ja han är i en rolig ålder :) mysigt nu när man kan kommunicera med varandra med ord och meningar.

Åhja, förstår dig när du säger att du ser gravidmagar och bebisar överallt! Jag såg barnvagnar och magar överallt, haha. Man lägger liksom märke till dem mer när man tänker på bebisar osv.

Ja, min mens kom igårmorse :) trodde det skulle ta längre tid. Hade glömt hur dryg en mensvärk kan vara :p så nu ska jag bara se om vi kan pricka in äl. Gör vi det nu i sep så blir jag gravid samma månad som jag blev med min första o de vore ju lite roligt haha.

När ska man börja med äl tester då typ? När mensen slutat? Kan ingenting om det där...
  • Atja

Woooho! Vaknade upp med ett "gravidsymptom" som min luriga kropp inte haft innan! Ont i brösten!!

Litar inte på kroppen för 5 öre just nu,men detta gav mig en gnutta hopp :,)

• Atja
    Frallanz skrev 2017-09-06 10:59:47 följande:

Hehe ja han är i en rolig ålder :) mysigt nu när man kan kommunicera med varandra med ord och meningar.

Åhja, förstår dig när du säger att du ser gravidmagar och bebisar överallt! Jag såg barnvagnar och magar överallt, haha. Man lägger liksom märke till dem mer när man tänker på bebisar osv.

Ja, min mens kom igårmorse :) trodde det skulle ta längre tid. Hade glömt hur dryg en mensvärk kan vara :p så nu ska jag bara se om vi kan pricka in äl. Gör vi det nu i sep så blir jag gravid samma månad som jag blev med min första o de vore ju lite roligt haha.

När ska man börja med äl tester då typ? När mensen slutat? Kan ingenting om det där...

Ja men verkligen,känns som att "alla ska ha barn" :) Och jag får enorm press på mig eftersom nästan alla mina vänner har så lätt att bli gravida medans jag måste kämpa som en idiot :,) Börja med ÄL tester direkt tycker jag, hade jag fått göra om hade jag köpt billiga ÄL tester och kört på direkt efter mensen. När har du ÄL?
  • Frallanz
    Atja skrev 2017-09-09 14:47:53 följande:
    Ja men verkligen,känns som att "alla ska ha barn" :) Och jag får enorm press på mig eftersom nästan alla mina vänner har så lätt att bli gravida medans jag måste kämpa som en idiot :,) Börja med ÄL tester direkt tycker jag, hade jag fått göra om hade jag köpt billiga ÄL tester och kört på direkt efter mensen. När har du ÄL?
    Förstår att du känner press om alla dina vänner blir gravida till höger o vänster, men du ska se att det snart är eran tur :)

Jadu, ska man gå efter min cykel jag hade innan senaste graviditeten och staven så kommer jag ha äl om typ 10-12 dagar. Så runt 18-20 då, men har ingen aning alls om när det kommer ske nu när jag haft stav i osv. Får mysa till det var o varannan dag hehe
  • Atja
    Frallanz skrev 2017-09-09 21:54:20 följande:

Förstår att du känner press om alla dina vänner blir gravida till höger o vänster, men du ska se att det snart är eran tur :)

Jadu, ska man gå efter min cykel jag hade innan senaste graviditeten och staven så kommer jag ha äl om typ 10-12 dagar. Så runt 18-20 då, men har ingen aning alls om när det kommer ske nu när jag haft stav i osv. Får mysa till det var o varannan dag hehe

Jo,det kommer nog ett plus, frågan är hur många försök till man orkar gå "all in" :) drygt med alla tabletter och ÄL tester.. Nu är mitt enda symptom väldigt ont i magen och svanken och äggstockarna. Är på ÄL + 7/8.

Ah, då har du ÄL när jag ska ha BIM :) Börja Mys på MINST 3 dagar innan är mitt enda tips. :)
  • Frallanz
    Atja skrev 2017-09-12 20:45:02 följande:
    Jo,det kommer nog ett plus, frågan är hur många försök till man orkar gå "all in" :) drygt med alla tabletter och ÄL tester.. Nu är mitt enda symptom väldigt ont i magen och svanken och äggstockarna. Är på ÄL + 7/8.

Ah, då har du ÄL när jag ska ha BIM :) Börja Mys på MINST 3 dagar innan är mitt enda tips. :)
    Sant, kanske inte så roligt att försöka gång på gång o gå "all in" hela tiden när det blir neg :/ beklagar, men håller tummarna superhårt på att det tar sig för er nu!

Ja vi myser på varannan dag här nu så jag hoppas den energi o lust vi har nu finns med hela vägen bara hahah. Ska bli spännande o se hur denna graviditet blir.. med förra hade jag liksom inga symptom alls. Var väldigt trött i början bara men annars inget mer än en växande mage o sparkande bebis.
  • tinis

Hej alla :) 

Med vardagens springandes så hinner jag inte med att läst i tråden tyvärr. Jag hoppas verkligen att allt går bra för er!

Förra veckan var jag på ul för att kolla hur det stod till med ägglossningen (käkar pergotime). 3 mogna ägg på enkel dos så det vart liggförbud. hade haft sex 3 dagar innan men det verkar inte ha tagit sig då det känns som att mensen är på väg nu. Är det någon här inne som hår kolla på pergotime? Jag har ju egen äl men lågt progesteron. Blir så osäker på om verkligen medicinen hjälper när det gäller hormonet. Visst så har läkaren kanske koll på vad hon gör men jag känner mig förvirrad. pratade med ssk i veckan när jag lämnade blodprov för att kolla hormonet men hon vet liksom ingenting om nånting. galet frustrerande! Ska ringa o be om telefontid på måndag. 

läkaren sa att mensen kan bli en vecka sen (äl var några dagar senare än vanligt) men om den är på gång nu vad betyder det? att medicinen inte fungerat?

Fan! Börjar bli helt koko här :'(

• Atja

Hej Alla!

Jag ville bara uppdatera här 3 år senare och 2 barn rikare.

Detta kommer kanske låta flummigt, men vi tog kontakt med MVC December 2017, eftersom jag började må riktigt dåligt av att aldrig få mitt plus.

Och på det mötet så sa sambon "att jag hade blivit besatt av att bli med barn", och det blev en riktig käftsmäll för min del, jag både skämdes och vaknade upp.

Barnmorskan sa åt mig att ta en paus.

Vi gick därifrån och jag bestämde mig för att lägga allt på is. Sluta med alla kurer,medel och tester.

Några dagar efter vårat besök befruktades ett ägg. Men det visste vi ju inte då.

Dagen efter nyårsafton tog jag ett test då mensen uteblivit. Jag var äntligen gravid. Det var som att min kropp hade gått i lås, och när jag släppte allt och slappnade av så öppnade den upp sig.

I September 2018 fick vi våran första tjej. Sen kom andra tjejen i November 2019.

Jag är så tacksam. Men samtidigt så kan jag verkligen känna med alla som längtar efter det där pusslet månad in och månad ut, det skär i hjärtat.

Men man ska nog inte glömma bort att leva också, ge kroppen en paus, ibland kan det vara nyckeln till allt <3

Svar på tråden Börja Försöka i Juli/Aug,någon mer?