• emlavinga

35+ och önskan om graviditet

God afton och Glad midsommar på er!

Jag har turen att ha två fantastiska ungar, med två bra graviditeter som lyckades på första försöket med båda. Behövde aldrig fundera över hur kämpigt det kan vara för de som vill bli gravida men det tar tid och missfall är ju inte ovanligt för många. Men som sagt inget jag fick erfara. Men nu är verkligheten en annan, idag är jag 37 och vi har bestämt oss för ett tredje barn och helt plötsligt vänds allt upp och ner. Det tog 4 månader sen lyckades vi bli gravida men det slutade med ett missfall i v.10 och nu har det gått ytterliggare 5 månader och det vill sig inte. Lätt att bli nedstämd och inte så lite bekymmrad. Finns det kanske fler i samma situation?

Kram

Emlavinga

• Svar på tråden 35+ och önskan om graviditet
  • bluebird6

Hej. 

Beklagar ditt Mf. Vet hur det är. 
    Om du vill så kika in här:  http://www.familjeliv.se/forum/thread/76985490-38-och-forsoker-bli-gravid

Vi är några stycken som hänger där, peppar, svarar på frågor och bara skriver av oss. Lite olika bakgrund. Flera med mf och flera ivf och andra behandlingar, så det är en salig blandning och det mesta man undrar om får man svar på för de har upplevt det mesta. 

Just nu är det några plus i tråden också.
    Och det är härligt att se att det går trots ålder. 

Vi fick vårt första barn när jag var 30. Nu är jag 39 och har flera mf bakom mig och senast 2 MA.
    Det här är nog sista försöket för jag orkar inte förlora fler gryn.
    Gravid i v.7 typ.

Välkommen om du vill. {#emotions_dlg.flower}

• emlavinga

Hej bluebird!

Oj vilken väg du har vandrat, hoppas verkligen att allt går vägen denna gången för dig. Tack för inbjudan jag tittar in ????. Låter som en härlig blandning!

?emlavinga?

Svar på tråden 35+ och önskan om graviditet