• Vet hur det känns

Clara, Vera och?? Vad ska lillebror heta?

Vi har fastnat i namn.. vad ska lillebror heta? Vill att det ska passa till Clara och Vera. Ett Svenskt klassiskt namn.

Mina förslag är Nils, Oscar, Valter sen står det Still..

Min man har snöat in sig på Falke, som jag anser är ett namn på en fågel eller ett efternamn.. inte tilltalsnamn.

Snälla kom med passande förslag!

• Svar på tråden Clara, Vera och?? Vad ska lillebror heta?
  • Vet hur det känns

Vilket namn är finast av Nils, Valter och Oscar? Vi heter Rockström i efternamn så vill att det passar till det med :)

• Elderberry
    Vet hur det känns skrev 2017-06-25 22:03:25 följande:
    Vilket namn är finast av Nils, Valter och Oscar? Vi heter Rockström i efternamn så vill att det passar till det med :)
    Av dom gillar jag Oscar mest på andra plats Valter.

Själv tycker jag inte alls att Falke är speciellt konstigt som namn. Det låter som ett namn, är lätt att stava och dessutom tycker jag inte att fågel är det första man tänker på iom att det slutar på e, finns ju förnamn som t.ex. Björn som inte direkt är ovanliga. Så jag vet inte vad du menar med knepigt. Måste nog erkänna att jag gillar Falke mer än Oscar och Valter, men det är jag det.

Men ja, av dom du gillar så tycker jag definitivt att Oscar är finast :)
  • fluu

Älskar alla namnen, men Nils är favoriten. Alla namnen är så pass neutrala att jag tycker att de passar med de flesta efternamn.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • emmamoa123

Nils passar in i skaran! Vår son heter Nils och ingen har kallat honom Nisse-pisse :)

• yoo

Sixten,
    du vill ju ha lika många stavelser i namnen för att det ska klinga bra.

(Falke är fint förresten)

• yoo

Valter
  • yoo

Valter

och Oscar kanske
  • fluu
    Vet hur det känns skrev 2017-10-26 09:06:44 följande:
    Det blev en Victor :)
    Passar utmärkt!
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Clara, Vera och?? Vad ska lillebror heta?