Barn som ljuger, bråkar och stjäl.
Blir inte klok på detta och behöver lite råd. Min sambo har 3 barn sen innan och de är verkligen jätte härliga och underbara barn, MEN det finns ett ganska stort problem som inte verkar lösa sig. Den minsta som är 7 år stjäl saker konstant, ljuger precis hela tiden, skyller ifrån sig och gör massa dumma saker i skolan. Han snor saker både här hemma och i skolan. När man kommer på honon så blånekar han allting eller skyller ifrån sig. Han bråkar konstant med sina syskon o retar upp dem tills de blir vansinniga för att sedan skylla ifrån sig när man säger till honom. Vi har pratat med honom så otroligt många gånger och även skolan. Men han verkar inte bry sig överhuvudtaget om det. Han säger att han förstår men sen tar det 10 min innan han är igång igen på nytt. Skolan har fått så mycket problem med honom att de inte ens vill ha honom där. Hans riktiga mamma har väl i princip aldrig tyckt om honom. Har känt att alla 3 känner sig trygga med mig iaf och att de får stöd o kärlek, vilket de inte får av sin mamma. Deras pappa ( min sambo ) gör allt för dem för att de ska ha det så bra som möjligt. Men det blir otroligt jobbigt o slitsamt när den yngsta håller på som han gör. Hur ska man gå tillväga för att han ska förstå att han gör fel? Hur mycket vi än pratar med honom så lyssnar han ju inte.