• Browneyedgirl

Frisör bra på lockigt hår i GBG?

Hej!

Kan någon tipsa om en frisör i Göteborg som är bra på att klippa lockigt hår?

Det är en viss skillnad på hur man klipper lockigt och rakt hår, men min erfarenhet är att de flesta gör likadant. Ofta plattar de mitt hår först för att klippningen ska bli exakt symmetrisk (vilket den inte blir ändå när jag tvättat och låtit det självrisks, då håret inte lockar sig symmetriskt). Eller så klipper de det i blött tillstånd vilket innebär samma problem. För att inte tala om att de allra föesta inte kan tvätta och styla lockigt hår heller. Varför lärs inte detta ut på Frisörskolorna? Nåja, det är en annan diskussion...

• Svar på tråden Frisör bra på lockigt hår i GBG?
  • MallaL

Tyvärr kan jag inte tipsa om någon frisör i Göteborg, jag kan bara hålla med, det är så svårt att hitta frisörer som kan klippa lockigt hår. Med skandinaviskt lockigt hår blir ju håret oftast platt när det är blött, och då klipper 99 av 100 frisörer håret som om det vore rakt, trots att de såg det torrt och lockigt 5 minuter tidigare, och efter klippningen torkar håret och lockar upp sig och är alldeles för kort och ser felklippt ut, blä

• AnneEL

Salong Afhair, frisör Emelie Fredriksson är fantastiskt bra på lockigt hår. Finns nära Linné platsen i Göteborg.

Svar på tråden Frisör bra på lockigt hår i GBG?