• Anonym (M-kupa)

Så jävla trött på mina skitstora bröst!!

Har 85M. Vem fan har ens så stora bröst?! Känner mig som ett freak, inte minst när jag ska köpa bh eller bikini.

Diskussionsunderlag: Är vi fler?

• Svar på tråden Så jävla trött på mina skitstora bröst!!
  • Anonym (J 80)

Ja absolut hjälper träningen. En stark kropp orkar ju så mycket mer. Och har man tung byst så är det ju ett plus att ha stark mage och rygg för att orka med att bära. Men jag tror inte träningen i sig minskar bysten.
    Men träning överlag är ju bra för alla, en stark och frisk kropp mår bättre och håller längre!
    Ja

Anonym (Ja du) skrev 2017-09-08 11:17:41 följande:
    så du skulle säga att träningen har hjälpt dig en hel del. Ja så länge du inte känner några smärtor  kanske du ska låta det vara

• Anonym (70H)
    Anonym (Ja du) skrev 2017-09-08 10:27:08 följande:

Det här kanske är en dum fråga men hur är det med kvinnor som tränar en del blir brösten mindre eller är det bara en myt?

Jag tränar extra hårt i perioder, tappar då mycket kroppsfett, men inte speciellt synligt på brösten. Beror nog mycket på kroppsfetthalt, hur mycket av bysten som är fett resp. bröst vävnad etc. Jag hade samma kupstorlek, men fick knäppa ihop ett hack i ryggennär jag var som magrast förra året.
  • Anonym (mellan C och H)
    Anonym (TW) skrev 2017-09-08 10:22:27 följande:

Tittar man på affärer så räknas det som stor bh strl från D och uppåt, ibland från E och uppåt.

Sedan kan det se olika ut på olika kvinnor. En smal eller normalviktig person med D alt E kupa har rätt stora bröst. En överviktig/tjock person med D/E kupa ser inte ut att ha lika stora bröst. De matchar mera till den övriga kroppen. Är man smal runt bröstkorgen, 65-75 och har stor kupstorlek så har man förhållandevis större bröst till kroppen också. Brösten ser större ut. Om man är bred runt bröstkorgen så ser brösten mindre ut.

Så är det, men samtidigt så är ju E-kupa på en smalare bröstkorg faktiskt mindre än E-kupa på ett vidare omfång eftersom kupan står i proportion till omfånget, så den upplevelsen är ju rent visuell. Alltså E-kupan blir större och större för varje storleksökning i omfång. Dvs i verkligheten har en person med E-kupa och omfånget 65 mycket mindre bröst än en person med E-kupa och omfånget 85.
  • Anonym (TW)

Köpte en ny bh idag och var tvungen att köpa 75H! ???? Hittade dock en väldigt bra modell som heter Wacoal. En variant av engelsk Fantasie bh. Den fanns på Details på Götgatan i Stockholm. En affär som jag verkligen kan rekommendera. Väldigt bra service och stora storlekar.

• LauraPalmer

En stor del i saken är ju hur bra bröstens storlek passar resten av kroppen också. Jag är kort, har smala höfter och breda axlar. Så pga av storleken på mina bröst ser jag ut som en brottare om jag inte döljer det väl med rätt kläder. Det hade varit så skönt att kunna gå in i en butik och kunna köpa det jag tycker är snyggt istället för att köpa det som döljer bäst. 

• Anonym (TW)

Jag förstår dig. Ibland vill hag också bara gömma brösten.. Jag har en smal kroppsbyggnad med stora bröst.. Det är som min man säger.. jag ser rätt smal och nätt ut med stora bröst. Jag har smala höfter så brösten syns verkligen. Ibland tänker jag att jag inte ska bry mig utan ska bara visa upp mina bröst och vara stolt över de. Det är ju så jag ser ut.. precis som att några har blåa ögon och andra bruna ögon..

• Anonym (TW)

Jag tycker att M-kupa låter fint. Jag har 70H- 70I beroende på bh. Jag är rätt kort och nätt. Jag har accepterat mina bröst och har lärt mig att uppskatta de. Jag skulle gärna tänka mig att ha ännu större, typ J eller K-kupa.

• Anonym (H)
    Anonym (TW) skrev 2019-12-17 00:28:50 följande:

Jag tycker att M-kupa låter fint. Jag har 70H- 70I beroende på bh. Jag är rätt kort och nätt. Jag har accepterat mina bröst och har lärt mig att uppskatta de. Jag skulle gärna tänka mig att ha ännu större, typ J eller K-kupa.

Tråden är nästan 3 år gammal!
  • Anonym (36 åringen)

Svärmor förminskade brösten på äldre dar (55). Trots komplikationer ångrar hon att hon inte gjorde det tidigare. Hon är så glad åt att slippa ha ont i ryggen och att kunna ha kläder som passar sin storlek. Hon är kort och petite och de stora bomberna har alltid fått hennes kläder att sitta konstigt. Nu kan hon äntligen ha urringat utan att det ser vulgärt ut.

Själv har jag alltid haft små, men gick upp från A till C nu iom graviditet och amning. Var kul först, men tröttnade ganska snabbt. Förstår verkligen varför man väljer att förminska.

• skillingtryck

Ifall någon kvinna behöver hjälp med bära sina stora bröst, kan jag anmäla mig frivilligt :)
    Jag kan göra det som ett heltidsarbete SkämsGlad

• Anonym (TW)
    Anonym (Hilli) skrev 2017-06-28 15:28:45 följande:
    Samtidigt svårt att veta. I min släkt har brösten börjat växa efter barnen kommit. Växa med stort V ;)
    Ja, precis.. Mina bröst växte från B-kupa till G-kupa efter tre barn. Så idag är jag hela fem storlekar större. Jag är inte ens överviktig. 
  • Anonym (Grjhfdfvjj)
    Anonym (M-kupa) skrev 2017-06-27 07:46:03 följande:
    Ok, intressant att du har statistik över mitt bröstkorgsmått från de senaste två åren. Min övervikt på ca 7kg sitter främst på lår och höft. Varför jag nu måste redovisa detta för dig istället för att du accepterar att jag har bättre koll på mina mått och kroppsproportioner. Jag har vägt 15kg mindre, dvs varit inom normalviktsspannet, och haft ibland 80, inland 85.
    Äsch, strunta i en fjant som uppenbarligen har problem med sig själv. Mindrevärdeskomplex kanske. 

Jag förstår att du har det jobbigt. Jag har F-kupa och även om de är i proportion med min övriga kropp (jag är väldigt lång med breda axlar och höfter) så är det tungt och jag får ont i ryggen. 

Jag hade velat operera och kanske blir det så i framtiden, men just nu behöver jag avstå pga sjukdom. 
  • Anonym (borderlina)

Jag är enormt avundsjuk på kvinnor med stora naturliga bröst. Jag har stora bröst men det är fejk och jag känner att de är fejk. Jag är hellre fejk än naturlig för då har jag knappt bröst öht, men det är ändå något med att Gud välsignat någon med stora bröst som jag är avundsjuk på. Jag har mycket komplex för mina små bröst och en förstoring lindrade det bara men tog inte bort det. Dessutom får jag ibland dåligt samvete för att jag är fejk, som att jag stulit något som jag inte är värd att ha. Är jag värd att ha stora bröst? Nej då hade jag väl välsignats med dem istället för att jobbat en massa övertid och sparat till dem.

Tycker att kvinnor med riktiga stora bröst rör sig med en slags självsäkerhet och femininitet som jag saknar. En äkta femininitet inte en fejk. jag tror inte kvinnor med riktiga stora bröst känner att de måste ha dem framme och verkligen se att de här är mina bröst för att inte känna sig som de stoppat 2 bollar innanför tröjan och skojar. De behöver inte titta på dem eller känna på dem för att de skall veta att de har dem. De bara har sina stora fina bröst helt av sig självt :(

Svar på tråden Så jävla trött på mina skitstora bröst!!