• Cocosboll

När blev jag gravid egentligen?

Plussade i går 26/6. Ett tydligt streck på cb early. Ett gravid 1-2 på clearblue digital.

Jag slutade med p-piller i april.

Mens: 17-20 april 15-18 maj 13-16 juni.

Visade maximal i torsdags den 22/6 på ältest men detta måste ju berott på graviditet.

Är lite förundrad. Undrar när jag blev gravid?

• Svar på tråden När blev jag gravid egentligen?
  • alade

Tog du det digitala testet med morgonurin? Veckoindikatorn säger bara rätt om man använt morgonurin nämligen.

• LillaJag06

Troligast ör ju att du blivit gravid efter din senaste mens och inte innan. Du hade ju inte fått mens om du varit gravid.
    1-2 på cb betyder att det är veckor efter befruktning så det stämmer ju. Att du nu är i V40-5.

• Norris
    LillaJag06 skrev 2017-06-27 08:47:12 följande:

Troligast ör ju att du blivit gravid efter din senaste mens och inte innan. Du hade ju inte fått mens om du varit gravid.
    1-2 på cb betyder att det är veckor efter befruktning så det stämmer ju. Att du nu är i V40-5.

Det är ju bara två veckor sedan hon hade mens. Då kan hon ju inte vara i v 4-5 redan
  • alade
    LillaJag06 skrev 2017-06-27 08:47:12 följande:

Jag fick en "normal" mensblödning 4 dagar förra gången jag var gravid och det sa läkaren var ganska vanligt. Båda mina systrar har haft vad de trott varit mens som gravida och fått barn i de graviditeterna.

Mens 13-16 juni borde innebära äl ungefär nu, om du har den vanligaste typen av menscykel på ca 28 dagar och äl mitt i.

Jag tror att du blev gravid innan 13 juni och att det var en implantationsblödning eller en mellanblödning i tidig graviditet. I såna fall bör du vara ungefär i vecka 7 nu.
  • LillaJag06
    Norris skrev 2017-06-27 08:56:15 följande:
    Det är ju bara två veckor sedan hon hade mens. Då kan hon ju inte vara i v 4-5 redan
    Nej det stämmer. Missade 13-16 juni när jag skrev mitt svar.
    Om hon nu är i v7, om hon blev gravid i maj stämmer inte gravtestet.
    Klurigt.
    Ts. Du kanske kan boka ett privat vul?
  • Cocosboll

Ringde barnmorskan som direkt trodde på att det tagit sig i maj, men jag vet inte,

Jag fick tid att komma dit i morgon. Känns skönt.

• alade

Om du tog det digitala testet med veckoindikatorn på annat än morgonurin så stämmer det antagligen inte. Då kan du vara i vecka 6-7.

Stort grattis!

• Cocosboll
    alade skrev 2017-06-27 08:36:33 följande:

Tog du det digitala testet med morgonurin? Veckoindikatorn säger bara rätt om man använt morgonurin nämligen.

Använde EM-Urin. Kanske borde ta ett nytt i morgon
  • Cocosboll
    alade skrev 2017-06-27 09:14:49 följande:

Om du tog det digitala testet med veckoindikatorn på annat än morgonurin så stämmer det antagligen inte. Då kan du vara i vecka 6-7.

Stort grattis!

Tack snälla! Ska ta ett nytt i morgon bitti:)
  • alade
    Cocosboll skrev 2017-06-27 09:16:01 följande:

Tack snälla! Ska ta ett nytt i morgon bitti:)

Gör så!
  • syntharen

Kan vara så att hon haft ägglossning precis efter den senaste blödningen. Jag hade en mellanblödning för några år sedan som var som mens, jag gjorde ett vul då (för att kolla orsaken till mellanblödningen då jag hade problem med att bli gravid och hade en massa mellanblödningar) och då såg läkaren att jag hade ägglossning på gång, ägget skulle släppa nån dag senare. Om TS haft ägglossning precis efter den 16/6 så stämmer det digitala testet, då är det ju ca 10 dagar sedan hon blev gravid.

• Cocosboll

Så kanske det med kan varit, tror vi hade sex ett par dagar efter mensens slut...

• Cocosboll

Usch så ledsamt . Kissade negativt hos barnmorskan men plussat i dag och i går ju med clearblue

Hon sa att det kan vara tecken på utomkvedshavandeska när det visar både plus och minus . Skickar med dagens hemmatest ett solklart plus

• LillaJag06
    Cocosboll skrev 2017-06-28 15:19:59 följande:

Usch så ledsamt . Kissade negativt hos barnmorskan men plussat i dag och i går ju med clearblue

Hon sa att det kan vara tecken på utomkvedshavandeska när det visar både plus och minus . Skickar med dagens hemmatest ett solklart plus

Testet är ju utan tvekan positivt.

Testade du med morgonurin hos bm?
  • Cocosboll
    LillaJag06 skrev 2017-06-29 07:37:16 följande:

Testet är ju utan tvekan positivt.

Testade du med morgonurin hos bm?

Nej mitt på dagen men hade hållt mig några timmar.

Idag på morgonurin tog jag cb digital som säger gravid 1-2.

Känns jobbigt att inte riktigt kunna glädja sig.
  • fannny

Hejsan :) Var det just för att du fått både plus och minus som barnmorskan nämnde utomkveds? Jag har haft det, men då visade det enbart plus. Eftersom jag trots allt var gravid.

Förstår inte riktigt varför det skulle vara ett tecken på utomkveds att få både plus och minus, man är ju faktiskt gravid och utsöndrar därför Hcg/gravidhormon. Däremot är det inte ovanligt att få minus i början om hormonnivån inte börjat stiga än... Vissa är även "låghormonare". Fast jag är å andra sidan inte barnmorska... 

Berätta gärna hur det går för dig!

• Fiansess

Absolut ett positivt svar tycker jag. Tre st plus är ju inte fel! Grattis :)!!

Håller dock med om att din sista blödning troligen var älblödning och då stämmer ju cb digital som väl visar vecka från befruktningen och inte gravvecka?

Känner du några symtom?.

Svar på tråden När blev jag gravid egentligen?