• Linluva3

Vi som är på fjärde försöket till första barnet

Skapar en ny tråd till oss som är på fjärde försöket till första barnet.

Den inte ett dugg efterlängtade mensen kom idag.

Har ganska oregelbunden cykel efter jag slutade med minipiller.

Beräknad äl enligt app 12 juli

Beräknad BIM enligt app 24 juli

Hur ser det ut för er?

Kram!

• Svar på tråden Vi som är på fjärde försöket till första barnet
  • Våra barn
    Lewaize skrev 2017-07-31 23:52:17 följande:

Testa om några dagar :) vissa får ju inte positivt förens 1-2 veckor efter BIM har jag hört :P sjukt seg väntan det måste vara... men jag kommer inte testa förens mensen är försenad, kanske 2-3 dagar efter BIM :)

Lycka till!

A absolut visst kan det vara så. Ja känner dock g- symtom som ryggont, molande mensvärk, ömmabröst. Nu är även humörsvängningar inne. Ja väntar min bim om några dagar och kommer vara uppdaterat här så ni får veta hur läget är hhhhhh.
  • Hormonkarusellen

Jag får göra om detta försök.. 6e månaden vi försöker, men bara en ägglossning. Vilken tråd ska man tillhöra då? Började i denna tråden när vi var på fjärde månaden

Trodde jag skulle få en egen äl nu, fick förra månaden på letrozol. Men tre dagar efter kom en blödning, och har nu haft det i fyrs dagar. Inte mycket men det ger inte med sig antar att jah får räkna detta som mens, men hur vet man egentligen...?

Tempen hade gått upp som efter äl, men nu dök den igen, så jag antar att det bara är att räkna om. Läkartid 9e, så får vi väl se vad de säger då.

Hoppas det går bättre för er andra!

• Eram92

Hej! Jag har aldrig provat ägglosningstest men tänkte att jag gärna skulle göra det idag bara för att se om symptomen jag känner verkligen är ägglossning. Nu när jag läser bruksanvisning står det att man ska börja testa sig på cykeldag 8, har jag förstått rätt att jag inte bara kan utgå från ett-två test?

• lassi
    Eram92 skrev 2017-08-01 13:24:23 följande:

Hej! Jag har aldrig provat ägglosningstest men tänkte att jag gärna skulle göra det idag bara för att se om symptomen jag känner verkligen är ägglossning. Nu när jag läser bruksanvisning står det att man ska börja testa sig på cykeldag 8, har jag förstått rätt att jag inte bara kan utgå från ett-två test?

Jag har fattat det som att man vanligtvis tar flera dagar för att se lh-stegringen. Och får man inget test som blir positivt kan man ta testen en annan tid på dygnet nästa månad. Vet du vilken dag du har äl så kan du ta ett test den dagen och då räcker det med enbart ett test, men poängen med dem är ju att hitta sin äl, därmed går det oftast åt fler tester :)
  • lassi
    Hormonkarusellen skrev 2017-08-01 13:17:03 följande:

Jag får göra om detta försök.. 6e månaden vi försöker, men bara en ägglossning. Vilken tråd ska man tillhöra då? Började i denna tråden när vi var på fjärde månaden

Trodde jag skulle få en egen äl nu, fick förra månaden på letrozol. Men tre dagar efter kom en blödning, och har nu haft det i fyrs dagar. Inte mycket men det ger inte med sig antar att jah får räkna detta som mens, men hur vet man egentligen...?

Tempen hade gått upp som efter äl, men nu dök den igen, så jag antar att det bara är att räkna om. Läkartid 9e, så får vi väl se vad de säger då.

Hoppas det går bättre för er andra!

Ja, det är bara att fortsätta försöka! Hoppas du får igång äl igen nu efter sommaren..! Vi har också försökt i närmre ett halvår nu. Är väl på 5e försöket eg, fick ett MF på första försöket varpå min mens hade uppehåll i två månader.. så fjärde försöket efter MF. Tror nog inte att det kommer ta sig för mig heller denna gång, idag kom mina spottings :( de har i alla fall minskat från 7 dagar före mens till 3-4 dagar före denna månad, alltid något :)
  • Hormonkarusellen
    lassi skrev 2017-08-01 16:49:11 följande:

Ja, det är bara att fortsätta försöka! Hoppas du får igång äl igen nu efter sommaren..! Vi har också försökt i närmre ett halvår nu. Är väl på 5e försöket eg, fick ett MF på första försöket varpå min mens hade uppehåll i två månader.. så fjärde försöket efter MF. Tror nog inte att det kommer ta sig för mig heller denna gång, idag kom mina spottings :( de har i alla fall minskat från 7 dagar före mens till 3-4 dagar före denna månad, alltid något :)

Usch vad tråkigt! Men då vet ni att det funkar , det ska bara gå hela vägen

Jag hoppas gyn kan ge mig info om ifall jag ägglossat och i så fall när. Nu vet jag inte alls var i cykeln jag är. Slutat blöda, haft som mens fast utan pms och mensvärk. Det är inte alls så illa Men tror inte jag får älsjälv nu heller... inte haft sen jag sluta med p-piller för tre år sen. Men nu kan jag få letrozol när jag kommer till läkaren igen så vi får hoppas på hösten!
  • Lewaize
    Våra barn skrev 2017-08-01 13:04:44 följande:

A absolut visst kan det vara så. Ja känner dock g- symtom som ryggont, molande mensvärk, ömmabröst. Nu är även humörsvängningar inne. Ja väntar min bim om några dagar och kommer vara uppdaterat här så ni får veta hur läget är hhhhhh.

Jag känner väl lite men kan likaväl vara mens på g :) Jag och sambon använder samma app för att hålla koll på ägglossning men på hans app skulle jag ha mens igår 1/8 och enligt min app 3/8. Så jag får väl vänta tills tidigast 4/8 för att ta gravtest om inte mensen kommer imån :) hur går det för dig?
    d{ ~.~ }b
  • Lewaize

Mensen tågade in på morgonen så jag hoppar över till nästa tråd :)

Lycka till allesammans!

d{ ~.~ }b
  • Våra barn
    Lewaize skrev 2017-08-03 17:10:57 följande:

Mensen tågade in på morgonen så jag hoppar över till nästa tråd :)

Lycka till allesammans!

Va tråkigt men ge inte upp det går nog snart för dig med. Lycka till
  • Jooosen
    Våra barn skrev 2017-08-03 21:42:31 följande:

Ok hörni idag testade ja grav test, va rycker ni positiv eller?

Tycker mig absolut ana något!!!
  • Jooosen
    Våra barn skrev 2017-08-03 21:50:26 följande:

Att smile figurer blir till frågetecken på denna sida!! D va inte menat

:D!
Svar på tråden Vi som är på fjärde försöket till första barnet