• Ikkkis

Tidigt vul men inget tecken på liv

Hejsan , plussade i måndags å hade lätt mensverk det vill säga växtvärk , åkte till gyn idag å gjorde massa kontroller trode ja va i v7 men när gyn överläkare gjorde vul så såg man bara en tom hinnesäck , har massa funderingar om de e MA (ofostrig graviditet) eller jätte tidigt missfall , hon konstaterade att ja e i mellan v3-4 , eller är de för tidigt att se om det är något som växer ? Har även tagit blodprov för HCG . Är orolig, inte första graviditeten , gjort abort för snart 3 år sen. Behöver verkligen veta andras erfarenhet/hjälp vad som helst som kan få mig att tänka posetivt vi vill verkligen ha en liten bebis... :'( Detta tar snart kol på mig

• Svar på tråden Tidigt vul men inget tecken på liv
  • BeatriceS

Hej!
    Det är för tidigt att se ett hjärta. Det börjar ticka i vecka 6-7 och har mensen inte kommit och bm säger att du är i 3-4 så får du lita på det. Bara att vänta tills pluppen blivit större :)

• Ikkkis

Tack jo saken är att ho inte ens såg embryon , så hoppas de e alldelses för tidigt å att vi får våran bebis , ska ju tillbaka på tisdag, så hoppas de syns ngt då ! :'(

• EpicNurse

Varför trodde du att du var i v7 om du plussade först i måndags? Man brukar ju få positivt gravtest runt utebliven mens, alltså två veckor efter ägglossning, ca v 4+0.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Ikkkis

Eftersom min sista mensens första dag va den 18maj , å sista dagen i mensen va 23maj, därför trode jag /bm som ja hade telefon kontakt med att de va v7 . Är så förvirrad

• EpicNurse
    Ikkkis skrev 2017-06-30 23:20:36 följande:

Eftersom min sista mensens första dag va den 18maj , å sista dagen i mensen va 23maj, därför trode jag /bm som ja hade telefon kontakt med att de va v7 . Är så förvirrad

Aha! Antagligen har du bara haft senare ägglossning än du räknat med! :) men det finns ju en liten risk att det är en ofostrig graviditet, alltså att det stannat av innan det bildats något foster. Då brukar hinnsäcken vara lite större än den borde.

Men som sagt så är det väldigt vanligt att man gör ultraljud för tidigt och därför inte ser mer än en hinnsäck!
  • Ikkkis

Tack fina människa, hoppas de e tidigt men hinnsäcken va liten också , så hoppas de antingen syns på tisdag annars tänker ja vänta ialf 3 v till innan sport , vill att de ska vara säkert. Å inte ta bort ett önskat barn

• EpicNurse
    Ikkkis skrev 2017-07-01 00:07:33 följande:

Tack fina människa, hoppas de e tidigt men hinnsäcken va liten också , så hoppas de antingen syns på tisdag annars tänker ja vänta ialf 3 v till innan sport , vill att de ska vara säkert. Å inte ta bort ett önskat barn

Man avbryter aldrig en graviditet innan man är säker på att den stannat av eller att något annat är fel!

All lycka! <3 uppdatera gärna när du vet mer!
  • Ikkkis

Detta är sjukt va dagarna gått sakta imorgon ska vi kolla igen om de finns någon liten i magen , håller tummar å tår, denna oroliga känsla är helt horribel. Kanske gnäller mycket men jag tycker detta är så tufft å jobbigt

• telly
    Ikkkis skrev 2017-07-03 15:22:57 följande:

Detta är sjukt va dagarna gått sakta imorgon ska vi kolla igen om de finns någon liten i magen , håller tummar å tår, denna oroliga känsla är helt horribel. Kanske gnäller mycket men jag tycker detta är så tufft å jobbigt

Lycka till idag, vännen.
  • LeyasMamma
    Ikkkis skrev 2017-07-04 15:36:07 följande:

Allt va fint å de växer som de ska så de blir marsbebis <3

Grattis! Va skönt att det va bra och inte ett MF :)
  • Ikkkis

Tack alla underbara människor <3

Känns så skönt att allt är bra <3

Svar på tråden Tidigt vul men inget tecken på liv