• Jgirl93

Vi som väntar första barnet bf november 2017

Hej! Jag är en tjej på 24 år som väntar vårt första barn tillsammans med min sambo. En son som är beräknad till 13/11 2017. Vore kul att få kontakt med fler förstföderskor med bf i november :)

• Svar på tråden Vi som väntar första barnet bf november 2017
  • Birdiz

Vi ska få vårt första barn, en flicka, i slutet av november :) 

• Jgirl93
    Birdiz skrev 2017-07-18 14:18:41 följande:

Vi ska få vårt första barn, en flicka, i slutet av november :) 

Åh grattis vad kul! :) hur mår du? Vart i landet bor ni? :D

Vore kul att följas åt så därför jag startade den här tråden här :) vilken vecka är ni i?
  • Birdiz

Är i vecka 22, bf 28/11 och bor norr om stockholm :D och själv då?

• Jgirl93

Okej :) är i vecka 24 (23+3) och bor i Norrköping :)

Har bf 13/11 :)

• preggosaurus

Plussade precis denna morgonen, känns overkligt så tog ett till test för att vara säker. Vi hade bestämt oss för att ta det som det kommer och så plussade vi på första månaden. Så mycket känslor, vi vet inte om vi ska berätta för familjerna idag eller vänta tills det gått lite längre.

• Jgirl93

Okej :) är i vecka 24 (23+3) och bor i Norrköping :)

Har bf 13/11 :)

preggosaurus skrev 2017-07-21 06:18:06 följande:

Plussade precis denna morgonen, känns overkligt så tog ett till test för att vara säker. Vi hade bestämt oss för att ta det som det kommer och så plussade vi på första månaden. Så mycket känslor, vi vet inte om vi ska berätta för familjerna idag eller vänta tills det gått lite längre.

Åh grattis vad kul! :D

Vi plussade också på direkten efter jag slutade med p-piller!

Gör det ni känner att ni vill, vet hur svårt det kan va att vänta men berätta bara för dom allra närmsta i så fall :)
  • Jonna1987

Hej alla glada! :)

Jag väntar också mitt första barn, en flicka med bf 26/11. Hittills har graviditeten varit rätt smidig, men min viktuppgång (16 kg!) börjar dock bli lite jobbig.. Känner mig dessutom hungrig konstant. Fler som känner igen sig? Min viktuppgång kan delvis bero på att jag slutat röka för 4 månader sen och har liksom ersatt ett beroende med ett annat..

Hur mår ni i övrigt nu när vi kommit halvvägs? :)

• Camillaaa

Hej, är 25 år, bor i göteborg och väntar mitt första barn. Den 22/11 beräknas det att komma en liten pojk. I vecka 19 började jag må illa och spy. Min bm sa att drt kunde vsra halsbränna/magsyra så hsr börjst äta tabletter mot det. Nu mår jag bra. Är i v23 men känner mig inte gravid. Svullen men har inte fått någon direkt kula. Kan inte känna honom ordentlig heller eftersom jag har moderkakan iframkant. Längtar till sparkarna.

• Birdiz
    Jonna1987 skrev 2017-07-21 13:00:58 följande:

Hej alla glada! :)

Jag väntar också mitt första barn, en flicka med bf 26/11. Hittills har graviditeten varit rätt smidig, men min viktuppgång (16 kg!) börjar dock bli lite jobbig.. Känner mig dessutom hungrig konstant. Fler som känner igen sig? Min viktuppgång kan delvis bero på att jag slutat röka för 4 månader sen och har liksom ersatt ett beroende med ett annat..

Hur mår ni i övrigt nu när vi kommit halvvägs? :)

Då har vi nästan samma datum, jag har bf 28/22 :D 

Jag hade gått upp 6 kg de första 21 veckorna. En del går nog upp mkt i början medan andra går upp mer i slutet! Jag känner igen mig i känslan av att alltid vara hungrig/sugen.. som tur är är jag mest sugen på kalla frukter/juicer nu på sommaren så det har inte gjort så mkt.. men vi får se hur det blir till hösten! :P 
  • Birdiz
    Camillaaa skrev 2017-07-21 14:48:16 följande:

Hej, är 25 år, bor i göteborg och väntar mitt första barn. Den 22/11 beräknas det att komma en liten pojk. I vecka 19 började jag må illa och spy. Min bm sa att drt kunde vsra halsbränna/magsyra så hsr börjst äta tabletter mot det. Nu mår jag bra. Är i v23 men känner mig inte gravid. Svullen men har inte fått någon direkt kula. Kan inte känna honom ordentlig heller eftersom jag har moderkakan iframkant. Längtar till sparkarna.

Jag har inte heller fått nån direkt mage.. jag har en ganska lös klädstil i vanliga fall så det gör att det syns ännu sämre.. däremot började jag känna sparkar i vecka 18-19 men jag har moderkakan i bakkant så det är nog därför jag känt så tidigt :)
  • Birdiz
    preggosaurus skrev 2017-07-21 06:18:06 följande:

Vi plussade också på första försöket, blev väldigt förvånade att det gick så lätt ^^för många tar det ju flera månader att bli gravida...
Svar på tråden Vi som väntar första barnet bf november 2017