• Anonym (TS)

Tinder- Hur tänka?

Om din partner har appen Tinder på sin telefon med ca 20 matchningar men än så länge ingen konversation hur skulle du tänka/ reagera angående det? 

Det är en väns partner till mig som har appen och jag vet inte riktigt vad jag anser om vännens reaktion på det så vill bara kolla av hur andra skulle reagera. 

• Svar på tråden Tinder- Hur tänka?
  • Anonym (no more bullshit!)

Skulle aldirg vara tillsammans med någon som hade med Tinder att göra eller hängde på nätet efter ragg. SJÄLVRESPEKT!!

Tror inte din vän överreagerar det minsta. Släng ut aset!

• PeterGB3G

Beror ju på vad man har sagt sins emellan. Viktigt att prata om detta. Är man ett exklusivt par? Eller är det ok att dejta? Eller bara ha koll på "marknaden"...

"Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (TS)
    Anonym (no more bullshit!) skrev 2017-07-01 17:05:54 följande:
    Skulle aldirg vara tillsammans med någon som hade med Tinder att göra eller hängde på nätet efter ragg. SJÄLVRESPEKT!!

Tror inte din vän överreagerar det minsta. Släng ut aset!
    PeterGB3G skrev 2017-07-01 18:08:54 följande:
    Beror ju på vad man har sagt sins emellan. Viktigt att prata om detta. Är man ett exklusivt par? Eller är det ok att dejta? Eller bara ha koll på "marknaden"...
    Min vän ser det som ren otrohet och är helt knäckt.  Vad jag har förstått så har de inte direkt pratat om vart gränserna för otrohet går. De har vart ett par i många år och de har väl mest bara pratat om att de bara ska vara med varandra, ett vanligt normalt förhållande. 

• PeterGB3G
    Anonym (TS) skrev 2017-07-01 19:07:51 följande:
    PeterGB3G skrev 2017-07-01 18:08:54 följande:
    Min vän ser det som ren otrohet och är helt knäckt.  Vad jag har förstått så har de inte direkt pratat om vart gränserna för otrohet går. De har vart ett par i många år och de har väl mest bara pratat om att de bara ska vara med varandra, ett vanligt normalt förhållande. 

Ja, det finns bara det gamla vanliga tråkiga rådet. Dom måste prata om detta. Det behöver inte bli nån stor kris. Tinder är ju spännande. Jag vet många som kör det bara för att se hur det funkar. Bäst är om dom satt och svepte tillsammans ett tag för att prova. Sen kom överens om ifall detta var ok eller inte i relationen.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (TS)
    PeterGB3G skrev 2017-07-01 19:14:05 följande:
    Ja, det finns bara det gamla vanliga tråkiga rådet. Dom måste prata om detta. Det behöver inte bli nån stor kris. Tinder är ju spännande. Jag vet många som kör det bara för att se hur det funkar. Bäst är om dom satt och svepte tillsammans ett tag för att prova. Sen kom överens om ifall detta var ok eller inte i relationen.
    Det är väl det ungefär jag sagt till min vän men hen öser på om hur sviken hen är osv. Svårt att vara en bra vän när man själv känner att det är en överreaktion, lite därför jag ville se om det är jag som är ute och cyklar eller min vän. 
  • Anonym (Stina)

Inte ok! Jag hade lämnat relationen!!

• Anonym (TS)
    Anonym (Stina) skrev 2017-07-02 00:18:27 följande:
    Inte ok! Jag hade lämnat relationen!!
     Men hur tänker du då? Om vi säger att din partner har appen tinder, du vet egentligen inte varför, ni har två barn och vart tillsammans i 10 år. Du skulle bara helt enkelt lämna?
  • CitronTulo

Pratade med en killkompis om detta för ett tag sedan.. Han har tjej sedan en tid tillbaks men har ändå kvar sin Tinder. Han menar att han inte tar kontakt med tjejerna men tycker att det är "kul att kolla in deras bilder". Han jämför det med att kolla på snygga tjejer på stan eller på krogen.. att det är okej så länga man inte "raggar" eller tar kontakt.. Vet inte om jag delar hans åsikt men detta är ju ett tydligt tecken på att man kan tänka olika.

Hon måste ju konfrontera honom om hon inte redan gjort det och berätta att hon inte tycker att det är okej!

• Anonym (Öhhh)

Eftersom jag å min kille träffades på just Tinder så skulle jag skarpt ifrågasätta varför i hela världen han behövde ha den appen kvar.

Och om den skulle komma in i vår relation efter 10 bra år med två barn så skulle jag troligen bli helt jävla skogstokig. Men d e ju bara jag, å jag är ganska svartsjuk. Men förstår verkligen inte syftet med att ha en dejtingapp när man är i ett förhållande man trivs i.

Varför så frön av oro och strö frågetecken omkring sig. Saknar han bekräftelse hemifrån? Vill han träffa andra tjejer (eftersom han knappast träffat andra killkompisar att spela tennis med därigenom), söker han spänning?, är han trött på sin partner?, så mycket frågor kring syftet...

Sen om man skriver eller ej...har man en matchning har man sått ett litet frö av intresse hos nån annan. Å veta att det är besvarat är säkert skäl nog att prova lyckan - vid tillfälle.

Nepp. Förhållande eller Tinder. Välj ett.

Svar på tråden Tinder- Hur tänka?