Tecken på pågående missbruk?!
Dejtar en kille som missbrukade som ung. Han säger att han slutat men ibland ser han så blek, svettig osv ut att jag undrar om han verkligen har slutat helt. Vad finns det för tecken på ett pågående missbruk?
Dejtar en kille som missbrukade som ung. Han säger att han slutat men ibland ser han så blek, svettig osv ut att jag undrar om han verkligen har slutat helt. Vad finns det för tecken på ett pågående missbruk?
Svettig och blek låter som en heroinets på avtändning....Kliar han sig också, har småsår och liksom extra markerade ansiktsdrag?
Hur ser pupillerna ut? Olika stora eller utvidgade? Ryckigt rörelsemönster? Väldigt lättirritetad, svårt att sansa sig? Det är några symtom.
Att han går till en läkare, och får knark på recept.
Svettig och blek låter som en heroinets på avtändning....Kliar han sig också, har småsår och liksom extra markerade ansiktsdrag?
Hur ser pupillerna ut? Olika stora eller utvidgade? Ryckigt rörelsemönster? Väldigt lättirritetad, svårt att sansa sig? Det är några symtom.
Om han är hög på opiater har han mindre pupiller än vanligt, då han är hög. Dvs om han tagit morfin, metadon, subutex, oxycontin, trampolin, Heroin etc. Men om han tagit någon uppåt drog som amfetamin eller ecstasy blir dem större.
Medan marijuana inte ändrar någonting på vana rökare.
Det enklaste sättet att märka att någon tagit narkotika är att personen är frånvarande i blicken. Även om han tittar på dig så tänker liksom hjärnan på annat. Du ska inte lita på en narkoman. Jag har levt med en i fyra år...