• Marrrees

Gravid göteborg

Hej! Fick veta för någon veckasen att jag är gravid, går in i vecka 6 imorgon.. Tidigt ännu jag vet!
    Tänkte iaf kolla om det finns någon mer som nyligen blivit gravid och som är från göteborg som man kanske kunde lära känna och bolla tankar med. Hade varit kul med lite fler vänner som är gravida, har just nu en kompis som föder om två månader så hon lär ha fullt upp när den lilla kommer och så bor hon inte i göteborg :(

Ha det gött sålänge Glad

• Svar på tråden Gravid göteborg
  • Lotesse
    Marrrees skrev 2017-07-02 20:28:07 följande:

Va kul, grattis!!

Är det första barnet för dig med? Var det planerat?

Tack och grattis till dig också! Yep, första barnet :) vi hade försökt i nästan precis två år (tog ut spiralen för exakt 2 år och 3 dagar sedan, haha) och stod i kö för ivf men provade letrozol under väntetiden och det hjälpte~ hur gick det för dig/er? :)
  • Marrrees
    Lotesse skrev 2017-07-02 20:31:50 följande:
    Tack och grattis till dig också! Yep, första barnet :) vi hade försökt i nästan precis två år (tog ut spiralen för exakt 2 år och 3 dagar sedan, haha) och stod i kö för ivf men provade letrozol under väntetiden och det hjälpte~ hur gick det för dig/er? :)
    Tack!! Men ååh måste varit frustrerande att försökt så lång tid utan att det blivit något, men äntligen!
    Läst om flera som stått i kö för ivf som blivit gravida under väntetiden.

Jag har i princip tjatat ihjäl mig på sambon under en ganska lång tid haha,jobbar på neonatal så träffar små bebisar varje dag och det blir man ju inte mindre bebistokig av. Men för typ 2-3 månadersen så var han också redo så det gick rätt fort för oss ändå även om det känns som jag väntat en evighet.

Hur mår du och så nu då? Några symptom ännu?
  • Lotesse

Åh att jobba med småbarn kan ju inte vara lätt med bebislängtan. Vad bra att det gick snabbt ändå~

Just nu är jag mest trött, trött och åter trött. Med lite illamående men annars har jag väldigt knepiga/intensiva drömmar. Själv då?

• Marrrees
    Lotesse skrev 2017-07-02 20:51:21 följande:

Åh att jobba med småbarn kan ju inte vara lätt med bebislängtan. Vad bra att det gick snabbt ändå~

Just nu är jag mest trött, trött och åter trött. Med lite illamående men annars har jag väldigt knepiga/intensiva drömmar. Själv då?

Nej verkligen inte, ibland har man velat ta med sig bebisarna hem hahah

Samma här, extremt trött och så är jag väldigt ledsen, idag har varit en riktig pissdag bara velat ligga I sängen och gråta, varför vet jag inte för samtidigt är jag ju så glad. Kanske är oron att något ska hända.. Vill bara att veckorna ska gå så man iaf når vecka 12. Just nu känns varje dag som ett år haha.
  • vasg

Jag är i vecka 16, går in i vecka 17 på tisdag och bor i Gbg, så jag är ju i en lite annan fas, men jag pratar gärna om stort och smått och allt som har med gravidtet att göra :)

Svar på tråden Gravid göteborg