missfall tecken
Jag undrar hur ni upptäckte eran missfall.
Vad var det som hände er ?
Och vad gjorde ni när ni förstått att ni fått missfall. ?
Jag undrar hur ni upptäckte eran missfall.
Vad var det som hände er ?
Och vad gjorde ni när ni förstått att ni fått missfall. ?
Började blöda litegrann. Sen började jag blöda mycket mer, som en vanlig mens ungefär, och alla graviditetssymptom försvann. Vad jag gjorde? Jobbade på som vanligt, grät en skvätt hemma på kvällen och sen försökte vi igen några veckor senare.
Började blöda litegrann. Sen började jag blöda mycket mer, som en vanlig mens ungefär, och alla graviditetssymptom försvann. Vad jag gjorde? Jobbade på som vanligt, grät en skvätt hemma på kvällen och sen försökte vi igen några veckor senare.
Jag började blöda lite en dag. Nästa dag blev det mer och började också göra ont, som mensvärk. Åkte till gynakuten och gjorde VUL och lämnade blodprov, de sa att det kunde vara missfall eller inte. Senare på natten fick jag otroliga smärtor och riklig blödning. Åkte tillbaka till gynakuten, men de var osäkra på om det var missfall eller en cysta som spruckit (jag hade vätska kring ena äggstocken). Var tillbaka på sjukhuset ett par dagar senare för nytt blodprov och då konstaterades missfall.
Blödde som en galning, jätteont, klumpar. Missfall upptäcker man liksom direkt för de sker direkt. Värre med MA! Gick många veckor och trodde mig vara gravid 2 ggr.
Blödde som en galning, jätteont, klumpar. Missfall upptäcker man liksom direkt för de sker direkt. Värre med MA! Gick många veckor och trodde mig vara gravid 2 ggr.
Så du behövde inte kontakta vården ?
Haft två totalt!
Ett i v 6, började blöda med mensvärk, ringde 1177 mest för att få bekräftat att det bästa var att ta det lugnt hemma o vänta ut! Blödde några dagar o hade ont, vilade mkt ! Cykeln kom igång av sig själv någon vecka senare . Mer emotionellt jobbigt än fysiskt !
Andra var ett MA i v 11-12 o upptäcktes på planerad kontroll. Fick avvakta en vecka då läkarna hoppades att kroppen själv skulle starta missfallet- vilket aldrig hände! Så tillslut upprepad cytotec behandling, kraftig blödning, morfin och vila under övervakning av min man!
Fick sedan en livmoder infektion så blev sjukskriven någon vecka.
Missfall är jobbiga men en naturlig del och visar ju egentligen att kroppen fungerar då den stöter bort något som inte är livsdugligt . Så länge det inte sker sent i graviditeten eller med särskilda komplikationer så är det bara att ta det lugnt o vänta ut o låta kroppen sköta det själv!
Sjukvården kan ju i regel inte göra något vid ett tidigt missfall så bara onödigt att söka vård om inget tillstöter!
Jag har haft ett missfall i v.7 och det började ungefär som en riklig mens och blödde ca en vecka. Det krampade och gjorde riktigt ont när allt kom ut.
Det började i slutet av vecka 5, bara några dagar efter att jag testat positivt. Fick först en brun flytning och strax därefter började jag blöda färskt blod. Efter ett tag kom det även klumpar. Det gjorde inte ont alls. Lämnade två blodprov, varav det sista visade knappt existerande hcg. Slutade blöda efter ungefär fem dagar, väntade på en vanlig mens (behövde göra det eftersom vi gjort ivf) och blev sedan gravid igen på den ägglossningen.
Tack för era svar.