• Hurskajagveta

Ska man satsa eller inte?

Hej! Måste bara få dela med mig till er här då jag känner mig totalt förvirrad. Jag har träffat en kille under några månader nu, vi har roligt ihop & har liksom samma prioriteringar i livet osv. Han är en otrolig kille på alla sätt och jag kan verkligen se en framtid med honom. Känner en enorm attraktion till honom, men jag känner mig inte liksom "upp-över-öronen-kär". Det finns vissa stunder jag verkligen kan känna att det är helt rätt. Men också stunder jag tvekar och tvivlar på om det är helt rätt pga att inte förälskelsekänslorna finns. Har funderat på om det kan ha o göra med att jag tidigare varit i ett stormigt förhållande med svek, lögner, avbrott - sen ihop igen, och att förhållandet som är nu är så stabilt. Någon som vart i liknande situation? Hur fan ska man tänka?

• Svar på tråden Ska man satsa eller inte?
  • CitronTulo

Känner igen mig i det du skriver.. Tror att man kan vara "kär" på olika sätt, men när man är i ett stormigt förhållande med mycket drama men även passion så är det så himla mycket känslor på alla sätt, man älskar och hatar, är lycklig och olycklig om vart annat.. Är man van vid att vara i ett sånt förhållande så tror jag att ett mer stabilt och lugnt förhållande kan kännas lite "mellanmjölk"?
    Jag valde att satsa på en lugn och stabil kille, köpte hus och hela alltet.. kände att han på pappret hade alla rätt även om jag inte var jättekär på ett passionerat sätt. Det funkade några år, sen stod HAN där.. han som fick hjärtat att slå dubbelslag och nackhåren att resa sig av välbehag. Då blev det lugna trygga hemma helt plötsligt inte så viktigt längre.. så för MIG funkar det inte att nöja sig med en bra kille, tyvärr..
    Sen hur du ska göra kan bara du bestämma! Lycka till!

Svar på tråden Ska man satsa eller inte?