• Nattöga

Samla ihop skulder till 1 avbetalning?

Hej!

Jag har 2 avbetalningar/skulder på Resurs Bank (två olika inköpsställen) och 1 på Klarna (samlad månadsfaktura). Inget enormt, men tillräckligt för att det ska märkas av.

Vet någon något sätt att samla dem på ett ställe och kunna ha 1 (sammanslagen) avbetalning varje månad istället för 3 olika?

Tacksam för hjälp då jag är så dålig på sånt här och inte lyckats söka mig till svaret på internet heller!

• Svar på tråden Samla ihop skulder till 1 avbetalning?
  • Glinda från Oz

Du får ta ett stort lån och lösa ut skulderna, helst ett banklån eftersom de brukar ha lägst ränta.

• Aktieviking

Jag rekommenderar att du kollar upp vilken ränta du har på dina nuvarande lån. Försök sedan att ta ett nytt lån på din vanliga bank som kan täcka för dina tre lån. Var dock noga med att du får en lägre ränta på det nya lånet än du har på dina tidigare lån. Ifall banken inte anser att du har tillräckligt hög kreditvärdighet så kanske lendify.se eller liknande kan vara ett alternativ. Oavsett bör du vara noga med att du får lägre ränta än tidigare. 

• Nattöga
    Glinda från Oz skrev 2017-07-03 12:30:00 följande:

Du får ta ett stort lån och lösa ut skulderna, helst ett banklån eftersom de brukar ha lägst ränta.

Aktieviking skrev 2017-07-05 20:56:21 följande:

Jag rekommenderar att du kollar upp vilken ränta du har på dina nuvarande lån. Försök sedan att ta ett nytt lån på din vanliga bank som kan täcka för dina tre lån. Var dock noga med att du får en lägre ränta på det nya lånet än du har på dina tidigare lån. Ifall banken inte anser att du har tillräckligt hög kreditvärdighet så kanske lendify.se eller liknande kan vara ett alternativ. Oavsett bör du vara noga med att du får lägre ränta än tidigare. 

Tack för era svar - det löste sig fint med allt nu! Blev ett litet lån för att lösa ut skulderna och det kommer bli jättebra nu när jag räknat på det :)

• Jamesdio

Vad bra!
    Se till nu att du inte köper något mer på faktura/avbetalning utan spara ihop till det du vill ha innan köp.

Svar på tråden Samla ihop skulder till 1 avbetalning?