• Anonym (Ledsen)

Någon med erfarenhet av tidigt missfall ?

Hej! Var inne på akuten i söndags då jag började blöda och fick ont. Konstaterat missfall, fostret har förmodligen dött i v5-6 (v12) nu. men min kropp har inte fattat att jag inte är gravid. Vad jag fatta de som är det själva hinnan som är kvar som ska ut. Gynekologmottagningen sa till mig att jag SKA blöda rikligt i ca 2 veckor innan allt är ute, fick även mordinarie tabletter hem. Men fick en tid nu igen redan på fredag för att se om kroppen har skött de själv eller om jag ska få ta en tablett. Men jag har panik!! Jag ska på min bäste väns bröllop på lördag och ska vara brudtärna.

Någon som har erfarenhet av tabletten man får och eventuellt biverkningar? Kommer jag kunna gå på bröllopet utan att blöda igenom varje kvart typ?

Någon snälla?

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av tidigt missfall ?
  • LemonGirl

Jag har haft ett uteblivet missfall. Också tidigt. Om det är samma tabell då rekommenderar jag att du tar den efter bröllopet.

Jag hade kraftiga sammandragning i två dagar efter att jag tagit tabletten och blödde ymnigt i minst en vecka. Sedan som vanlig mens i ca två veckor till.

Jag låg ihop golvet i badrummet och skrek rakt ur när det var som värst. Inte en chans att jag skulle pallat att vara med på en fest. Blödde igenom bindor på ett par timmar.

Men du kanske har tur och inte ens behöver ta tabletten? Hur som, ta den inte före bröllopet...

Lycka till!

• Anonym (-08)

Säger samma sak. Ta inte pillret före bröllopet! Jag störtblödde och hyperventilerade av smärta och reste mig inte ens från toastolen på några timmar.

Svar på tråden Någon med erfarenhet av tidigt missfall ?