Håller jag på att bli galen?
Hur ska man börja.... Jag är femton år så borde kanske skriva på Flashback istället men folk är så otrevliga där. När jag var 12 år gammal tog min bäst vän sitt liv. Vi mådde båda två inte speciellt bra för vi var mobbade i skolan och hon hade låst in sig på sitt rum under hela helgen. Hon skickade en bild till mig där hon grät och hade säkert en hel burk sömntabletter i munnen. Jag gjorde allt för att kunna stoppa henne men kunde inte åka hem till henne får hon bodde i London. Hon började känna sig snurrig sa hon och sen att hon älskade mig innan hon slutade svarar. Senare den kvällen skriver hennes stora syster till mig och berättar att dom hittat henne medvetslös på golvet. Jag får panik men hennes syster försöker lugna mig och säger att läkarna gör allt dom kan. Det gick inte att rädda henne och systern som förstod vilken panik jag hade skickade en bild på min bästa vän som låg död där i sjukhussängen. Det såg inte ut som hon sov som jag trodde att döda människor såg ut, hon var liksom inte kvar där utan bara hennes kropp. Jag är inte troende så det är inte det jag menar men det var bara en sån hemsk syn för 12åriga jag. Jag visste inte hur jag skulle hantera hennes död så jag sa inget till någon. När någon frågade sa jag bara att vi bråkat och inte var vänner längre. Mina föräldrar visste ingenting. Men sen började mardrömmarna komma... jag återupplever allting varje natt. Nu har jag börjat skrika i sömnen också men jag har aldrig ens pratat i sömnen förut. Jag får oftare och oftare flashbacks på dagen också. Är helt avgränsad från omvärlden för jag kan inte riskera att något triggar en flashback. När dom kommer är det som om jag är där igen och får då ofta panik attacker. Nu dom senaste dagarna har allt börjat bli värre igen. Jag kan inte göra någonting, jag stirra bokstavligen bara upp i taket. Jag är fångad bland alla minnen och jag ser ingen utväg. Bup bryr sig inte, dom skriver bara ut en massa tabletter. Snälla hjälp, vad är det som händer med mig? Håller jag på att bli galen?