• K Kalle

Fler som lever/vill leva minimalistiskt?

Jag rensade min garderob i helgen. Jisses vad mycket kläder jag har, och hur mycket använder jag egentligen? Jag har fått köpa förvaringslådor för att få plats med allt. Och böcker... en del har jag inte läst och kommer nog inte att läsa heller,  men de står ändå kvar i bokhyllan (en del av den patetiska orsaken att de har snygg färg på ryggen) och en hel del har jag läst, men de står kvar trots att jag vet att jag inte kommer att läsa dem igen. Förutom detta finns det en massa annat som skräpar i skåp och lådor.

Just nu känner jag en stor lust att hiva iväg allt, eller det mesta i alla fall. Att leva mer minimalistiskt och inte tyngas ner av saker.

• Svar på tråden Fler som lever/vill leva minimalistiskt?
  • Anonym (M)

Mja, lite. Känner inget behov av att rensa ut allt på en gång, men tar lite efterhand. T.ex. när vi har flyttat så rensar vi ut en del. Ibland gör vi storröj där vi rensar ur lite också, då blir det mindre för varje gång. Sen försöker vi att inte köpa i onödan, utan verkligen tänka igenom inköp och fråga oss om vi verkligen behöver denna saken, ol vi kommer använda oss av den.

• Anonym (HannaLovisa)

Åh ja, jag ska gå igenom garderoben idag hade jag tänkt, donera allt jag inte vill ha/inta använder/inte längre passar. Sedan ska jag under den kommande veckan gå igenom allt jag packar upp och försöka göra mig av med så mycket som det bara går.

Jag har alldeles för mycket prylar, eller egentligen har jag nog "normal" med prylar, men jag har flyttat till en väldigt liten yta så jag behöver tänka över vad jag ska behålla.

Lär bli intressant.

• FrökenCarlsson

Jag är i flyttagen och passade då på att rensa, sånt som är skit för mig (kläder, böcker, allt annat som bara lagts undan). Jag har sålt, skänk och slängt.
    Sålt hittills för struntsummor (en tia, en tjuga, femtio som max). Än så länge har jag sålt för 13000 kr!! :) :)

• LemonGirl

Ett tag flyttade jag ofta och då blir man minimalist av nödvändighet. :) Numera rensar jag en gång per år och skänker bort det mesta jag vet att jag inte behöver. Undviker också att köpa saker om jag inte absolut behöver dem. Men den föresatsen är svårare att efterleva.

• Anonym (A)

Jag har varit en samlare, men är nu trött på det..

• Carambolan

Jag lever väldigt minimalistiskt. Har en liten kapselgarderob, ger alltid bort utlästa böcker, köper spel och musik digitalt, samlar inte på pryttlar, etc.

Tyvärr har jag tre barn som med råge väger upp min egen minimalism med både nödvändiga och onödiga prylar

• K Kalle
    Carambolan skrev 2017-07-06 09:29:40 följande:

Jag lever väldigt minimalistiskt. Har en liten kapselgarderob, ger alltid bort utlästa böcker, köper spel och musik digitalt, samlar inte på pryttlar, etc.

Tyvärr har jag tre barn som med råge väger upp min egen minimalism med både nödvändiga och onödiga prylar

Inspirerande. Jag försöker också få ihop en kapselgarderob!
  • K Kalle

När jag flyttade sist tror jag att jag fick ihop 7 soppåsar med skräp. Varför blir det så att man samlar på sig så mycket skit?

Jag är en samlare, men jag försöker låta bli nu. Jag börjar där jag är värst: kläder, smink och smycken. Får bli detox och köpstopp från och med nu!

Svar på tråden Fler som lever/vill leva minimalistiskt?