• Studsmattan

Ny parter som är fwg

Hej!

Träffade på en gammal kärlek för snart 11 år sen. Vi klickade direkt men allt var på hans villkor efter ca 5 mån fick jag träffa hans tvillingtjejern på 13 år o som fick teäffa mina tvillingtjejer på 2,5 år. Hans barn avgudar mig och mina barn. Han tycker även om mina. Problemet är att han hela tiden ska påpeka att vi bara är vänner utåt sett. Men alla i omgivningen ser ju att det är mer. Men han menar att jag bara tror att det är så. Jag har levt på hoppet att snart är det sommar och semester, så nu sitter vi i deras stuga ihop med hans föräldrar och hans brors familj och han beter sig precis som vi är kompisar. Har sagt att jag orkar inte ha det så längre, men får till svar att jag njar bråttom funderar på att kliva av sett men kommer sakna hans barn då vi har mycket kontakt och hittar på mycket roligt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-07 13:38
    Hej!

Träffade på en gammal kärlek för snart 11 mån sen. Vi klickade direkt men allt var på hans villkor efter ca 5 mån fick jag träffa hans tvillingtjejern på 13 år o som fick träffa mina tvillingtjejer på 2,5 år. Hans barn avgudar mig och mina barn. Han tycker även om mina. Problemet är att han hela tiden ska påpeka att vi bara är vänner utåt sett. Men alla i omgivningen ser ju att det är mer. Men han menar att jag bara tror att det är så. Jag har levt på hoppet att snart är det sommar och semester, så nu sitter vi i deras stuga ihop med hans föräldrar och hans brors familj och han beter sig precis som vi är kompisar. Har sagt att jag orkar inte ha det så längre, men får till svar att jag hat bråttom funderar på att kliva av men kommer sakna hans barn då vi har mycket kontakt och hittar på mycket roligt.

• Svar på tråden Ny parter som är fwg
  • cb66

Man måste inte vara mer än "kompisar" Har ni sex? Kan du ha sex med nån annan utan att han blir ledsen? Har ni gemensamma semesterplaner? Har ni delar av ekonomin gemensamt? Fundera ni på gemensamt boende?

Fundera på vad du vill ha för att du skall känna dig trygg med honom, vilka delar ingår i ett förhållande som du känner dig nöjd med. Vad kräver du av honom i lojalitet, tid och uppmärksamhet och vad vill du ge honom.

Sen kan du vara mer konkret mot honom och ställa krav på vad du vill ha ut av relationen till honom och vad du behöver för att vara trygg. Kan han inte ställa upp på detta får du bestämma dig om det räcker för din situation eller göra slut.

Jag blev tillsammans med en kvinna nåt år efter skilsmässan, tänkte vi skulle flytta ihop efter nåt år och bilda en stor familj. Hon vägrade att flytta ihop, ville inte träffa mina barn och bara umgås när vi var själva. Det var tufft för mig men nu har vi varit tillsammans i 7 år och vi bor på olika håll och har varsin familj. Det funkar bra och jag har insett att jag inte behövde en ny kärnfamilj. Dessutom blev det mycket enklare när man slapp diskussioner om hur barnen skulle ha det och hur man skall inreda sitt hus.

Det blir inte som det var efter man skiljt sig och det finns många olika sätt att ha en relation.

• Studsmattan

Vi har sex och umgås mycket det är bara utåt han beter sig så. Vi pratat framtid men allt på hans villkor.

• cb66

Fundera på hur du vill ha ditt eget liv. Du behöver vara stark nog att klara dig själv och inte vara beroende av någon annan, om du kan nå dit så får du ett större självförtroende och kan ställa krav.

Det är svårt att få honom att ändra sig, du kan bara ändra dig själv. Om han inte vill agera annorlunda får du antingen acceptera det eller ge dig av.

Svar på tråden Ny parter som är fwg