• 040226

Ensam utan vänner

Fick för ett tag sedan mitt 3:e barn men makens 1:a barn. Inga mer än min storasyster och mina föräldrar har vart och hälsat på, nästan inga grattis hälsningar mer än dom opersonliga som blir på facebook när vi lade upp bild på vårt ny tillskott. Vi har överlag få vänner utan mera bekanta man bara pratar med ibland men hade hoppats på att nån mer skulle vilja träffa våran bäbis. Känns jättefel att ringa hit nån på fika bara för att få visa upp, tänker att om nån vill träffa oss borde dom väl höra av sej? Dom två stora barnen åkte till sin pappa i helgen så nu är det bara vi vuxna och den lilla hemma, dagarna blir väldigt långa och ensamma. Speciellt som vi trodde och hoppats på att det skulle dyka upp lite folk. När andra i min bekantskaps krets fått barn har vi grattat och vart och hälsat på men nu känns det nästan som om vi trängt oss på dom eftersom ingen vill komma till oss nu när det var våran tur...

Vet inte egentligen vad jag vill med detta inlägget mer än att få gnälla av mej lite

• Svar på tråden Ensam utan vänner
  • Ed210
    Jag tror inte att det beror på att det skulle vara något fel med er, snarare har folk så otroligt mycket att göra nu för tiden - fritidsaktiviteter, hus och hem som ska skötas om, spel som ska spelas på nätet, osv.

Jag tror det rätta att göra är att faktiskt ringa upp och bjuda in folk som du vill ska komma och som du tror kan gilla att ta en fika. Folk kommer inte förbi spontant nu för tiden (annat var det på min mormors tid... då gick folk och knackade på, på vinst och förlust, och var man inte hemma, gick de vidare...) Folk ringer inte heller till varandra längre (röstsamtal alltså).
  • Woopsie

Inte fel att bjuda in tycker jag! Många vill ju inte störa och tränga sig på i början heller.

• Anonym (852)

Men varför måste folk träffa bebisen då? Jag tycker det låter som du vill ha nån sorts bekräftelse.

Själv tycker jag det är fruktansvärt ointressant att träffa andras ungar.

• Ed210

Antagligen vill de träffa trådstartaren, och dela dennes glädje över bebisen.

Svar på tråden Ensam utan vänner