• Anonym (aino)

"Kändisar" (kvinnor) som åldras väl

Tänkte att det skulle vara kul att se lite kvinnor som åldras väl, har ni några ni tycker verkar bli vackrare med åren?

Jag kan börja.

Linda Rodin, tror hon är 69 år. Hon har solglasögon på de flesta bilder när man googlar hennes namn och ser väldigt hipp ut för sin ålder.

Michelle Fairley, hon är inte speciellt gammal (52 om jag minns rätt), men det känns som att hon är en sådan som bara blir vackrare med åren. Kunde knappt slita blicken från henne under game of thrones.

• Svar på tråden "Kändisar" (kvinnor) som åldras väl
  • Anonym (naturlig skönhet)

Vore intressant at se om det finns någon kvinna som åldrats väl utan botox och operationer. Tror vi numera har normaliserat Hollywoods ideal och ser den fixade kvinnan som standard. Finns det ens någon normalt åldrande kvinna som dessutom ser bra ut?

Alla jag kommer på som är vackra är fixade och ser vid 70, yngre ut än dagens 40 åringar. Kommer ofta på mig själv att jag hejar till över hur trötta människor speciellt kvinnor ser ut i den åldern eftersom det finns så många släta kvinnor i media som är betydligt äldre.

• Anonym (aino)
    Anonym (naturlig skönhet) skrev 2017-07-12 13:05:26 följande:
    Vore intressant at se om det finns någon kvinna som åldrats väl utan botox och operationer. Tror vi numera har normaliserat Hollywoods ideal och ser den fixade kvinnan som standard. Finns det ens någon normalt åldrande kvinna som dessutom ser bra ut?

Alla jag kommer på som är vackra är fixade och ser vid 70, yngre ut än dagens 40 åringar. Kommer ofta på mig själv att jag hejar till över hur trötta människor speciellt kvinnor ser ut i den åldern eftersom det finns så många släta kvinnor i media som är betydligt äldre.
    Tror inte att någon av dessa har gjort någon operation i ansiktet, vet att Linda gjorde "fillers" en gång för några år sedan, tror det är i läpparna när det kallas fillers, så knappast något som påverkar resten av ansiktet.

Kanske dela en bild/ett namn på någon du tycker åldras väl istället för att vara en sån downer? Flört
  • Anonym (???)

Och varför skulle det här vara viktigt? Det är bara att öka på just det problemet som Hollywood och skådespelarbranschen lider av, nämligen att kvinnor över 40 knappt får några huvudroller osv, för att det är en sån helt om att de må måste se unga ut. 

Jättetrevlig för individen att se fin ut, det vill vi väl alla, men varför göra en tråd om "snygga äldre kvinnor"? Det visar tyvärr bara hur åldersfixerat samhället är.

• Anonym (aino)
    Anonym (???) skrev 2017-07-12 13:21:07 följande:
    Och varför skulle det här vara viktigt? Det är bara att öka på just det problemet som Hollywood och skådespelarbranschen lider av, nämligen att kvinnor över 40 knappt får några huvudroller osv, för att det är en sån helt om att de må måste se unga ut. 

Jättetrevlig för individen att se fin ut, det vill vi väl alla, men varför göra en tråd om "snygga äldre kvinnor"? Det visar tyvärr bara hur åldersfixerat samhället är.
    Men herre gud vad känsligt det här var då. Varför kan man inte få se bilder på snygga äldre kvinnor? Finns två trådar med "vackraste kvinnan/mannen genom tiderna", har dom folk som står och viftar också? Är det fel att kunna urskilja vackra äldre människor?

Tycker snarare att jag vill det motsatta med tråden, visa upp att äldre inte innebär "ful och rynkig" som så många verkar tycka, utan att många äldre fortfarande är vackra.

Sedan att en del vill se det negativa i allt, det är inte mitt problem.
  • Anonym (aino)

Aja, tack för att ni förstörde tråden, antar jag.

• John22

Sigourney Weaver tycker jag har åldrats på ett väldigt fint sätt.

• IsDimma

Nu är hon ju väldigt gammal iofs men Meta Velander är fortfarande vacker, eller var iaf för något år sen när jag såg henne i något senast. Hon har alltid varit vacker
    Något yngre än Meta som dessutom blivit vackrare ju närmare 60strecket hon kommer är annars Marie Richardson.

En favorit!

https://amamma2.files.wordpress.com/2015/09/mirren.jpg?w=474

och en annan!

https://z.cdn-expressen.se/images/42/c1/42c182a32cd9419e96f7a14b7d4edd8c/680.jpg

• IsDimma
    Anonym (naturlig skönhet) skrev 2017-07-12 14:05:30 följande:

En favorit!

https://amamma2.files.wordpress.com/2015/09/mirren.jpg?w=474

Ja, hon är vacker.
  • Anonym (aino)

Meryl Streep glömde jag nästan

Svar på tråden "Kändisar" (kvinnor) som åldras väl