• LejonSa

Känner mig inte alls gravid! V 18! Någon som känner igen sig?

Hej

Jag är idag i v 17+0. Andra barnet. Känner mig inte alls gravid. Har knappt gjort det till nu heller. Förutom två episoder av illamående och en kräkning i v 6-7, lite avsmak för viss mat någon gång, samt extrem trötthet fram till för 1-2 veckor sedan, så har jag inte känt något.

Känner inte min livmoder, tycker magen är mjuk som vanligt. Har några kilo övervikt sedan grav 1 som blev ett kejsarsnitt (kan kejsarsnitt göra att man har svårt att känna livmodern?).

Jag har sett liten i magen i v 10 och v 12-13. Sedan dess inget. Har RUL 2/8. Är inte i min hemkommun och tror ändå min BM är på semester.

Blir något tröttare i ryggen när jag går mkt, lite andfådd och har fortf väldigt markerande blodådror på bröstet. Thats it.

Känner någon igen sig?? Jag minns inte hur det var med sonen. Graviditeten med honom var dock inte komplikationsfri, dock från v 24-25. Men minns inte hur det var i dessa veckor som jag är nu.

Varför känner jag mig inte gravid?!

• Svar på tråden Känner mig inte alls gravid! V 18! Någon som känner igen sig?
  • As86

Jag har känt som du. I just v 18-19 var det riktig stiltje. Magen hade vuxit men inga andra känningar. Sen precis runt RUL började jag känna rörelsen. Fram till v19 har jag nästan inte känna av graviditeten alls. Vissa verkar bara ha det så.

• LejonSa
    As86 skrev 2017-07-13 13:16:45 följande:

Jag har känt som du. I just v 18-19 var det riktig stiltje. Magen hade vuxit men inga andra känningar. Sen precis runt RUL började jag känna rörelsen. Fram till v19 har jag nästan inte känna av graviditeten alls. Vissa verkar bara ha det så.

"Skönt" att inte vara ensam iaf! Men i mitt fall tycker jag inte ens magen växt. Men gått upp i vikt har jag.

Blir tokig på detta!! Har någon gång tyckt mig känna av något bubblande i magen men trots att detta är grav 2 så kan det likväl ha varit annat bubblande. Och det har varit max 1-2 ggr.

Vill bara ha tecken på liv. Livrädd att något hänt...
  • Provence1

Finns ngt som kallas spökveckor när man är gravid o inte känner så mkt, det är ingen fara :)

• Sealady

För min del tog det lång tid innan jag alls kände mig gravid och i v 20 började jag ana lite mage. Mådde aldrig illa, åt allt, tränade som vanligt mm. Det behöver absolut inte vara något fel :)

• inalife

Hej förstår hur du känner, är gravid med barn nr.3 och känner knappt ngt alls ändå gjorde vi VUL igår och allt såg bra ut.

Är gravid i v,8 och med de andra två mådde jag illa 24/7

Man blir ju så orolig men det e nog bara att graviditeterna är olika varandra.

Hoppas du snart känner små sparkar :) jag längtar så tills magen blir större ,( den har växt men enbart svullen)

• As86
    LejonSa skrev 2017-07-13 18:01:28 följande:

"Skönt" att inte vara ensam iaf! Men i mitt fall tycker jag inte ens magen växt. Men gått upp i vikt har jag.

Blir tokig på detta!! Har någon gång tyckt mig känna av något bubblande i magen men trots att detta är grav 2 så kan det likväl ha varit annat bubblande. Och det har varit max 1-2 ggr.

Vill bara ha tecken på liv. Livrädd att något hänt...

Kände mig lika uppgiven jag när jag inte kände. Nu i v 21+1 känner jag buffar varje dag. När har du RUL?
  • LejonSa
    As86 skrev 2017-07-13 19:48:44 följande:

Kände mig lika uppgiven jag när jag inte kände. Nu i v 21+1 känner jag buffar varje dag. När har du RUL?

Har RUL 2/8. Känns som en evighet. Är då i v 20. Hoppas jag känner något till dess annars kommer jag knappt våga gå på ultraljudet!
  • LejonSa
    Provence1 skrev 2017-07-13 18:05:33 följande:

Finns ngt som kallas spökveckor när man är gravid o inte känner så mkt, det är ingen fara :)

Ja jag har hört om det men känns som när man läser om det så kan det likväl vara i v 12 som v 20 :-/
  • LejonSa
    Sealady skrev 2017-07-13 18:27:48 följande:

För min del tog det lång tid innan jag alls kände mig gravid och i v 20 började jag ana lite mage. Mådde aldrig illa, åt allt, tränade som vanligt mm. Det behöver absolut inte vara något fel :)

Hoppas innerligt på detta! Har varit nervös hela grav än så länge. Första graviditeten visade sig i v 25 inte må så bra. Sonen i magen föddes med en ovanlig missbildning i matstrupen som åtgärdades med operation i 8-9 timmar när han var tre dagar och då var han också två mån för tidigt född. Så jag känner att jag absolut inte vågar ta något för givet alls.
  • Snuttis2

Du kan vara lugn!

Dina spökveckorna hänger väl fortfarande i : )

Kände mig inte alls gravid under v 14-18-19 men sen kom symtomen tillbaka med besked. Magen kom i krokarna runt v 20 och då satte sparkarna igång likaså !

• LejonSa
    inalife skrev 2017-07-13 19:36:29 följande:

Hej förstår hur du känner, är gravid med barn nr.3 och känner knappt ngt alls ändå gjorde vi VUL igår och allt såg bra ut.

Är gravid i v,8 och med de andra två mådde jag illa 24/7

Man blir ju så orolig men det e nog bara att graviditeterna är olika varandra.

Hoppas du snart känner små sparkar :) jag längtar så tills magen blir större ,( den har växt men enbart svullen)

Jo så är det nog! Jag minns att jag inte "kände" speciellt mkt med barn nr 1 heller. Egentligen. Men däremot kände jag växtvärk med ettan, med jämna mellanrum. Med tvåan inget alls. Inte haft mer än max en dags växtvärk och då varade det i max någon minut.

Med ettan mådde jag aldrig illa, spydde inte, fick foglossning först runt vecka 23-24. Magen kom runt v 18-19 då så den blev synlig för andra. Kunde dölja under kläder innan dess. Sen växte den kopiöst efter v 24 så jag mätte nästan fulla 40 veckor i v 32 (och sonen kom i v 32 med KS pga komplikationer).

Men vill nog ändå minnas att jag kände de klassiska fjärilarna eller buffarna i v 18 något. Och vid grav 2 säger ju de flesta att man börjar känna tidigare många gånger.

Den extra övervikten jag har nu (hade ca 4-5 kg kvar från grav 1) känns som den inte riktigt heller är till min fördel vad gäller att se någon mage framträda. Mage finns ju redan :-/

Konstigt att när man mår illa och har sig så vill man bara må bra. När man mår bra så vill man må illa för att känna sig säker. När man egentligen vet att illamående eller ej inte spelar någon större roll för en frisk graviditet eller ej.

Lustig man är.
Svar på tråden Känner mig inte alls gravid! V 18! Någon som känner igen sig?