Hur tidigt hörde du hjärtljuden med doppler?
Hej! Jag undrar hur tidigt ni hört hjärtljuden med doppler?
Hej! Jag undrar hur tidigt ni hört hjärtljuden med doppler?
Har inte provat tidigare ön vecka 12 så jag vet inte. Det kan vara svårt att hotta hjärtljuden tidigt med utan att det behöver betyda att bebisen inte lever.
Samma dag jag köpte den i v 16 . Det var extremt tydligt.
Vecka 14-15 när moderkakan låg i bakväggen.. i v 19 när moderkakan låg i framvägg
Vecka 11 började vi lyssna hos barnmorskan
Vecka 11 började vi lyssna hos barnmorskan
Lånade en angelsound av min sambos syster i slutet av vecka 11 och hörde de första hjärtljuden i vecka 12 (11+0). Fattade dock i vecka 14 ca att det nog va navelsträngens puls jag hörde för bebisens hjärtljud var helt annorlunda mot navelsträngens :P ett mer swoshande ljud mot bebisens dunkande ^^ har moderkakan i framvägg så var förvånad över hur tidigt jag kunde höra något.
11+0?
8+0 hemma med en doppler från Clearblue. Moderkakan i framvägg.
V. 14+ med moderkakan i framvägg.
V15 hos bm :)
V. 12+0. Moderkakan i framvägg. Vågade inte innan v. 12.
Jag lyckades höra idag! 8+6. Vilken lycka att höra det där galopperande snabba ljudet... åh!
Jag lyckades höra idag! 8+6. Vilken lycka att höra det där galopperande snabba ljudet... åh!
Jag har ingen doppler men hörde med stetoskop första gången jag lyssnade i vecka 17.
Gör du själv eller på mvc?
Det var en glad gubbe, inga frågetecken
Med Angelsound hemma i vecka 12 ( 11 + 5 )
Lyssnad via doppler och inspelad via Unbornheart Pulsslag: 165-167 slag/min (Min egen puls hörs imellanåt också som är betydligt lägre på 85-87 slag/min)
">