Hur tog ni beslutet om att börja försöka?
Hej!
Jag och min sambo har varit tillsammans i 9 år och har alltid pratat om barn. Nu närmar vi oss 30 och alla våra kompisar har barn. Vi har stabil ekonomi, boende och jobb. Vi har gjort "allt" vi drömt om att få göra ihop, och nu känner jag att min nästa dröm (den dröm jag vill förverkliga härnäst) är att skaffa barn!
Jag vet att han vill och är redo, vi pratar om barn, barnuppfostran och praktiska detaljer kring barn (t.ex. Att vår nya bil bör rymma barnvagn osv). Trots detta så blir jag SKITnervös av att behöva ta upp diskussionen. I alla år har det varit prat, men nu är det dags att skrida till handling. Jag är inte nervös över vad han vill (för det vet jag ju redan), utan mer hela grejen att ta upp något så stort och viktigt! Det blir ju vårt viktigaste beslut!!
Jag tror jag är lite för "romantisk" och skulle helst önska att "det bara blev" utan att vi beslutar att försöka. Är rädd att förlora min romantiserade bild, om det blir att räkna dagar och så... men samtidigt är det precis det jag gör nu, men i smyg! Haha!
Någon som förstår hur jag menar? Någon som kan ge några råd? Hur tog ni upp diskussionen? Var det "mitt i vardagen" eller över en romantisk middag? Haha! :)