• CinnamonGirl

Ta bort "vänner" på Facebook

Jag funderar på att ha en liten utrensning på Facebook, ta bort gamla klasskompisar sedan grundskola och gymnasium som jag inte hade så bra kontakt med då och förmodligen inte kommer träffa igen, och sådana jag jobbat med. Sådana som aldrig skriver nåt eller kommenterar eller gillar... Vill skriva nåt allmänt meddelande, vad kan man skriva då...? Tycker själv det är konstigt att bli borttagen som vän utan nån som helst förklaring, och undrar om det är bara jag eller så...

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Ta bort "vänner" på Facebook
  • Almare

Jag tar inte bort sådana jag inte vill ha kvar - jag placerar dem i vänlistan "begränsad". Då ser de inget jag postar (om jag inte väljer "offentligt" inlägg) och jag slipper se det de skriver såvida jag inte går in i den listan manuellt och läser.

• fjanten

Jag rensar flitigt bland mina kontakter på Facebook. Började vid ett tillfälle för kanske två år sedan, då gick jag igenom hela listan och tog bort alla som jag inte hade någon kontakt med. Numera tar jag bort någon då och då av olika skäl.

Har aldrig gjort någon status angående mina rensningar, varför då..? Tar någon bort mig så antar jag att det är av liknande skäl (ingen kontakt längre).

• Dixie

Jag skulle inte skriva något - bara ta bort de jag inte vill ha kvar, eller göra olika listor som nämndes ovan!

• viseversa

Skriv bara ä "jag kommer nu rensa lite i vänlistan. Vill bara ha nära vänner och familj på fb. Blir du bortrensad ta det inte personligt. Du är inte ensam. Ha en fin sommar//Xx"

Svar på tråden Ta bort "vänner" på Facebook