• Allex

Letrozole - funkar det?

Hej!

Min första cykel med Letrozol är snart slut, det blev ingen bebis denna gång Nu är jag nyfiken på er därute där Letrozole har fungerat.

Hur länge har ni försökt innan och blev ni till slut gravida med hjälp av Letrozol?

• Svar på tråden Letrozole - funkar det?
  • KCEG

Hur går det?
    Jag har avslutat min andra kur, ska in på VUL imorgon och kolla om jag har någon mogen äggblåsa. Vågar inte tro eller hoppas mer... man blir så sjukt besviken när det inte tar sig, man ligger på schema och kämpar för att lyckas, Man vill ju så gärna... det är ju det enda man tänker på... Gaaah kan bli galen på det här. 
    Hoppet har man ju ändå, fast man kanske ändå inte vill. För att det gör så ont när man inte lyckas. 

Förra månaden, första kuren kom jag in på VUL på dag 12, det var för sent.. nu ska jag in på dag 10 och hoppas att det går. Hur har era cykler blivit?
    Min mens kom, på utsatt dag i kalendern, men började småblöda redan två dgr innan..sen hade jag fler dagar med mens än vanligt. 

• Nilee84
    KCEG skrev 2017-12-13 13:53:31 följande:

Hur går det?

Jag har avslutat min andra kur, ska in på VUL imorgon och kolla om jag har någon mogen äggblåsa. Vågar inte tro eller hoppas mer... man blir så sjukt besviken när det inte tar sig, man ligger på schema och kämpar för att lyckas, Man vill ju så gärna... det är ju det enda man tänker på... Gaaah kan bli galen på det här. 

Hoppet har man ju ändå, fast man kanske ändå inte vill. För att det gör så ont när man inte lyckas. 

Förra månaden, första kuren kom jag in på VUL på dag 12, det var för sent.. nu ska jag in på dag 10 och hoppas att det går. Hur har era cykler blivit?

Min mens kom, på utsatt dag i kalendern, men började småblöda redan två dgr innan..sen hade jag fler dagar med mens än vanligt. 

Hej! Vet inte om denna tråd är aktiv, men hur går det för er alla? Själv har jag precis avslutat min första kur (cd 5-9) och har VUL imorgon redan.

KCEG, vilken cd hade du ÄL och vilka dagar tog du tabletterna?
  • Lillatjejen1992
    Nilee84 skrev 2018-01-10 08:46:17 följande:

Hej! Vet inte om denna tråd är aktiv, men hur går det för er alla? Själv har jag precis avslutat min första kur (cd 5-9) och har VUL imorgon redan.

Inne på min tredje kur. Paus från läkarbesöken så inget vul denna månad
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Nippertippan123

Jag tror Letrozol kan fungera för de som har problem med sin äl. För min del som fått Letrozol utskrivet trots att jag ägglossar på egen hand som en extra boost har det inte fungerat... En enkeldos och två dubbeldoser. Känner dock mycket mer vid äl när jag tagit Letrozol än utan!

• KCEG
    Nilee84 skrev 2018-01-10 08:46:17 följande:

Jag tog tabletterna cd 3-7 cd 14 gjorde jag VUL och tog sprutan (ovitrelle) vi låg med varandra samma dag och dagen efter, enligt min kalender så blev jag gravid dag 2. 
    så den 18/12 tog jag sprutan, och den 19/12 blev jag gravid. troligtvis. Jag ska på VUL på torsdag.. 
  • Hanna Montana

Tog sig på andra kuren för mig.

Dock visade VUL ingen äggblåsa cd16 så väntade eg bara på ett ok från gyn att börja med provera igen, men CD 21 fick jag feeling och tog ett äl test som var svagt positivt så körde på

Nu sitter jag här i V8 så allt är möjligt!!

Lycka till!!?

• MrsBB

Hej vi har försökt i 1år nu jag är 27 år och min man är 32 inga barn sen tidigare. Har alltid vetat att det skulle vara svårt för mig att få barn har vetat om pcos sen jag var 15år.

Har fått ta letrozol i 5 dagar dubbel kur och fick en glad gubbe i dag på Ägglossnings stikan så vi får se hur det blir om några veckor. Vågar inte hoppas allt för mycket.

• Ida3434
    MrsBB skrev 2018-04-04 13:50:08 följande:

Hej vi har försökt i 1år nu jag är 27 år och min man är 32 inga barn sen tidigare. Har alltid vetat att det skulle vara svårt för mig att få barn har vetat om pcos sen jag var 15år.

Har fått ta letrozol i 5 dagar dubbel kur och fick en glad gubbe i dag på Ägglossnings stikan så vi får se hur det blir om några veckor. Vågar inte hoppas allt för mycket.

Lycka till. Uppdatera gärna hur det går :)
  • Lillatjejen1992

5 kurer letrozole, 1 med ovitrelle men ännu inget plus :(

Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Ida3434
    Lillatjejen1992 skrev 2018-04-04 22:10:11 följande:

5 kurer letrozole, 1 med ovitrelle men ännu inget plus :(

Har du tagit enkeldoser eller dubbel? Har det gett ägglossning?

jag har tagit två enkelkurer som inte gav ägglossning och två dubbeldoser med ovitrelle som gett ägglossning men ingen graviditet. Påbörjar tredje kuren  i helgen

• Lillatjejen1992
    Ida3434 skrev 2018-04-05 17:22:06 följande:

Har du tagit enkeldoser eller dubbel? Har det gett ägglossning?

jag har tagit två enkelkurer som inte gav ägglossning och två dubbeldoser med ovitrelle som gett ägglossning men ingen graviditet. Påbörjar tredje kuren  i helgen

Enkeldoser. Har gett ägglossning 4 av 5 ggr. Men sen är det ju fel på sambons simmare oxå :/
  • AKLE

Hej!
    Jag har precis plussat efter andra behandlingen med Letrozole. Så för mig funkade det toppen. Före Letrozole mognade många ägg samtidigt och inget blev stort. Jag ägglossade ändå. Men med Letrozole växte ett sig stort båda gångerna och andra gången tog det. 

• Ida3434
    AKLE skrev 2018-08-17 08:29:59 följande:

Hej!
    Jag har precis plussat efter andra behandlingen med Letrozole. Så för mig funkade det toppen. Före Letrozole mognade många ägg samtidigt och inget blev stort. Jag ägglossade ändå. Men med Letrozole växte ett sig stort båda gångerna och andra gången tog det. 

Stort grattis. När började du känna symtom och när plussade du efter letrozol?
  • AKLE
    Ida3434 skrev 2018-08-17 17:20:16 följande:
    Stort grattis. När började du känna symtom och när plussade du efter letrozol?

Tack!

Jag hade samma symptom som PMS med ömma bröst bara och lite känningar i magen. Brukar alltid blöda lite dagen före mens och gjorde inte det (ingen nidblödning heller). Plussade BIM-1 med ett testa tidigt och på BIM (idag) tog jag ett digitalt med veckoindikator för att vara riktigt säker. :) 

• lillet

Hej jag undrar när fick ni plus på ägglossningstestet???

Svar på tråden Letrozole - funkar det?