• MichelleBWennegard

gravid v6, ont i magen

Jag är gravid i v.6 (5+1) och undrar om det här är vanligt eller vad detta äd?

Igår kväll runt 23.30 tiden fick jag jätte ont i hela magen alltså verkligen hela magen, det höll i någon minut.
    Idag fick jag det igen, vid samma tid ungefär och det höll lika länge, alltså inte alls länge.

Det är som den känslan när man är vrålhungrig fast lite värre, och det gör verkligen ont.

Vad kan det vara för något?
    Är det något fel?

• Svar på tråden gravid v6, ont i magen
  • Bimbim79

Det gör ont när livmodern blir tyngre, är nog det du känner. Kan kännas som en rejäl mensvärk, molande, blir bättre när man rör sig eller vilar. När den "bottnar" lättar det!

• Miriami

Kan vara förstoppning. Detär vanligt särskilt i början av graviditeten. Växtvärk kan det också vara när livmodern växer. Eller början till utomkvedshavandeskap. Det är svårt att säga. Om det kommer tillbaka så ring vårdcentralen om du är orolig.

• princess77

Kan vara växtvärk,kan göra riktigt ont i början.

Så länge värken inte blir olidlig eller att du börjar blöda är det nog ingen fara.

• lexi92

Jag hade exakt likadant, kunde vakna på natten av värsta krampen i magen kändes som mensvärk ggr 100 kunde hålla på i ca 20 min sen släppte det tvärt. Men det var bara livmodern som växte antar jag försvann sedan, men det var precis i början minns jag. En gång var det förstoppning också köpte laxeringsmedel och vips så gjorde det inte ont längre :)

• fannny

Min växtvärk i början gjorde också jätteont, fast höll i sig kort, max några minuter. Kunde liksom andas bort smärtan. Så låter som växtvärk Glad

Svar på tråden gravid v6, ont i magen