• esba

Blod!!

Hej jag är gravid i V6, jag vet ju verkligen inte hur något av det känns sen läste jag att magvärken jag haft oftast är växtvärk.. men imorse när jag vaknade hade jag några bloddroppar också.. är det något jag ska vara orolig över? Söka hjälp?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-18 08:51
    Det är inte mens, men det fortsätter komma lite åt gången med smärtor också.. :(

• Svar på tråden Blod!!
  • viseversa

Sök inte hjälp. I v 6 gör dom ändå inget för att stoppa något. Smärtor och blod kan tyvärr vara mf. Bara att vänta och se. Men det kan också gå bra.

• viseversa

Jo klart du ska söka hjälp om du börjar blöda massor blir yr eller på annat vis mår skit. Men sjukvården kan ändå inte "rädda" ev graviditet om det är ett mf.

• Carambolan

Tyvärr bara att vänta och se. Fortsätter det vara bara några droppar är det troligen lugnt men övergår det i att vara en mensliknande blödning har du sannolikt fått missfall. Och som viseversa säger så gör de inget åt det, så det är inte värt att sitta en hel dag och vänta på akuten för såhär i semestervårdtider. Kroppen fixar det på egen hand.

• Tino

Jag blödde också i v 6-7. Ganska mycket. Hade samtidigt obmnt, främst på ena sidan. Ringde 1177 och de sa att jag skulle åka i till akuten vilket jag gjorde. Embryot mådde tack och lov bra. Och mab såg en blödning i livmodern som tillsulut gav med sig. Troligtvis är det ingen fara. Många kan blöda lite i början, det är väldigt vanligt. Är du orolig kan det vara bra att ringa 1177 och få medicinsk bedömning. Hoppas allt går bra!

• NeaK
    Tino skrev 2017-07-18 10:51:35 följande:

Jag blödde också i v 6-7. Ganska mycket. Hade samtidigt obmnt, främst på ena sidan. Ringde 1177 och de sa att jag skulle åka i till akuten vilket jag gjorde. Embryot mådde tack och lov bra. Och mab såg en blödning i livmodern som tillsulut gav med sig. Troligtvis är det ingen fara. Många kan blöda lite i början, det är väldigt vanligt. Är du orolig kan det vara bra att ringa 1177 och få medicinsk bedömning. Hoppas allt går bra!

När du blödde hur mycket var mycket? Den 15/7 fick jag det som jag trodde var mens och slutade då hoppas på att jag skulle va gravid. Jag hade sedan i måndag en liten blödning igen efter sex.. Tog sedan igår morse ett ÄL test för det är den tiden på månaden men slog samtidigt till på ett gravtest som blev starkt positivt. Nu är jag helt förvirrad av allt man läser på alla dessa sidor.. Jag blödde i typ 2,5 dag, inga massor men tillräckligt för att jag skulle tro att det var mens men jag brukar aldrig blöda så kort tid. BM som jag pratade med sa att ju skulle vänta i 4 veckor innan jag tar ett nytt gravtest. Är ju heelt sjukt lång tid!
Svar på tråden Blod!!