• hggeli

Oroar mig kanske i onödan Meen hjälp? !

Hej där. Jag är gravid i vecka 4+5 och fick missfall för 1.5 år sen tidigt i vecka 5. Missed abortion.

Sen föddes vår son för tidigt i vecka 21 för två år sen och gick bort.

Dessutom har jag haft ca 2 kemiska grav som alla varit svaga plus som vänt till negativt nån dag innan BIM.

Så nu när jag fick plus på cb digital äl +11 och ett tydligt plus på annan sticka så har jag varit rätt orolig. Testat för att lugna mig själv och det har gått bra fram tills igår.

I äl +16 fick jag nästan lika starkt som kontrollstrecket och 2-3 veckor med cb digital som bild.

Mitt urin var väldigt koncentrerat den morgonen skall tilläggas. Hade tänkt sluta testa och bara ta ett cb digital typ om nån vecka för att förhoppningsvis se 3+. Men så kunde jag inte hålla mig.

Igår äl +18 testade jag och fick teststreck svagare än två dar innan. Hade dock utspädd urin kissat mindre än 2 timmar innan.

Blev lite orolig tänkte jag ska sluta testa och bara testa som tänkt med cb digital på nån vecka men så imorse testade jag igen. Hade nu också inte lika stark urin som äl +16 men fick typ samma Om igår. Såhär ser testet ut på äl +19. Dvs BIM +5.

Oroar jag mig i onödan eller borde de vara starkare? Trodde teststreck skulle va starkare än kontrollstrecket nu och att det borde öka från dagtill dag. Men kanske har gjort det och bara inte syns då det redan är rätt starkt??

Fan jag oroar mig skitmkt kanske helt i onödan. Men är tacksam för input erfarenheter ärliga. Som jag hoppas blir betryggande. Men föredrar ärliga.

Kram <3 :) nu SKA jag vänta någon vecka sen bara testa med cb för att se 3+ förhoppningsvis innan tidiga UL. Kommer få vänta lite med tidigt UL till vecka 9 då vi är bortresta. Usch oroligt.

• Svar på tråden Oroar mig kanske i onödan Meen hjälp? !
  • Villhabebisnu

Usch, va jobbigt för dig. Men du har ju fortfarande 2 streck och ingen blödning, vilket är positivt. Du borde be din man/sambo att gömma testen så att du inte kan testa mer. Jag tror att du mår sämre och oroar dig mer av att testa. Du har ju tydliga plus. Nu gäller det bara att härda ut till du har ditt första UL. Försök att hitta något annat att pyssla med, ngt du är intresserad av som kan ta upp dina tankar istället. Lättare sagt än gjort, jag vet. Men försök. Jag har själv 3 MF i bagaget och är nu gravid i v.15, men fortfarande så tror jag att det inte ska gå vägen. Och de första 12 veckorna var de längsta i mitt liv. Men efter varje UL och varje vecka som går så blir det lite lättare. Kämpa kämpa, håller alla mina tummar för dig.

• hggeli
    Villhabebisnu skrev 2017-07-18 13:00:26 följande:

Usch, va jobbigt för dig. Men du har ju fortfarande 2 streck och ingen blödning, vilket är positivt. Du borde be din man/sambo att gömma testen så att du inte kan testa mer. Jag tror att du mår sämre och oroar dig mer av att testa. Du har ju tydliga plus. Nu gäller det bara att härda ut till du har ditt första UL. Försök att hitta något annat att pyssla med, ngt du är intresserad av som kan ta upp dina tankar istället. Lättare sagt än gjort, jag vet. Men försök. Jag har själv 3 MF i bagaget och är nu gravid i v.15, men fortfarande så tror jag att det inte ska gå vägen. Och de första 12 veckorna var de längsta i mitt liv. Men efter varje UL och varje vecka som går så blir det lite lättare. Kämpa kämpa, håller alla mina tummar för dig.

Tack ska du ha. <3

Ja nu är testen slut så det är skönt haha. Jo jag ska försöka tänka så. Det ser ju ändå normalt ut. Tror det var lite starkare bara för 3 dar sen för jag hade så koncentrerad urin och de har ju varit starka igår och idag med. Näe det ska nog gå bra. Och gör det inte det hjälper det ändå inte oroa mig.

Men usch visst e det jobbigt ja mf i bagaget .det är oroligt sen de första veckorna. Huga.

Grattis till din graviditet och att du är i vecka 15 :) skönt ha avklarat de flesta jobbiga veckorna. Jag läääängtar så dit..om.jag kommer dit denna gång. 'peppar peppar ta i trä'
Svar på tråden Oroar mig kanske i onödan Meen hjälp? !