• OrdningoReda

Fråga polis om Hastighetskontroll

Hej!

Där jag bor är det 30-väg. Det är ofta 30-väg av en anledning och vid just denna väg ligger 3 dagis, 2 skolor, 1 fotbollsplan och det är bostadsområde! Nu är det ju så att väldigt få, nästintill ingen kör 30 på denna väg. Många kör nästan upp emot 70 km/h på denna 30-väg!!?

Så nu till min fråga, hur om möjligt skriver man till polisen för att be om en hastighetskontroll så vissa av dessa dårar kanske kan stoppas. Men framför allt sänka farten på vägen för barnens skull. Man blir ju väldigt orolig som småbarnsförälder!

• Svar på tråden Fråga polis om Hastighetskontroll
  • Anonym (bilist)

www.polisen.se, klicka fram till din station. "Tipsa!"

Eller ring och prata med dem.

Du kan också kontakta kommunen och be om farthinder etc.

• Anonym (Tja)

Bättre väg gå via kommun och trafikverk och försöka få till väghinder etc. Finns ju som känt knappt några poliser så inte lätt få tid till trafikkontroller. Men tipsa polisen också så kanske det går ordna ngt till hösten när skolor och allt drar igång igen.

• Anonym (X)

Vi hade problem med för höga hastigheter vid vårt förra hus. Jag ringde direkt till polisen och de kom också ut ganska ofta och genomförde kontroller. Tyvärr är det många som blinkar och varnar för kontroll och så fort de åkt därifrån så har hastigheten stigit igen. Parallellt med detta så var vi också i kontakt med Trafikverket och drev på om att få en fartkamera och idag sitter det en kamera där.

Svar på tråden Fråga polis om Hastighetskontroll