Kan rul ha fel? Eller tänker jag fel?
Väntar mitt första barn nu i oktober (12) nu är det så att sen rul hsr jag tyckt att jag har fått fel på bf då det inte alls stämmer in på ägglossning eller mens. För enligt deras uträkningar så skulle fostret ha blivit till 6 jan men hade ägglossning 28 december och mens den 11 januari. Jag vet att första mensen kan komma även om man är gravid. Men befruktningen stämmer inte alls.
Kan rul ha fel? Jag har försökt få svar från min bm men hon vill inte svara på det.
Största anledningen till att jag frågar är att jag nu börjar få kraftigare sammandragningar och har vart inne för det fick bricanyl spruta plus tabletter för det och de ända som säger är att jag borde inte ha sammandragningar så här hårt så tidigt är ju i v 29 nu.
Sen så undrar jag jag var rökare men började sluta så fort vi skulle försöka skaffa barn. Men jag plussade innan beräknad mens och dagen innan jag plussade så fick jag ett snedsteg och tog 1 cigg bara men jag har alltid undrat efter som jag var rökare och även fast jag hade slutat förutom den enda ciggen dagen innan hur mycket kan det påverka fostrets utveckling kan man ha fått fel bf pga det?
Jag kan verkligen inte släppa tanken att det är fel på datumet och speciellt inte nu när jag fick så kraftiga och onda sammandragningar så börjar man undra mera om det skulle sätta igång tidgare vad som händer då. För då är det skillnad på om det är bf 12 okt eller 19 okt (beräknat på ägglossning)