• fassyb

är detta tecken på graviditet?

Hej!
    Jag har sedan ca. 2 dagar tillbaka blivit väldigt lös i magen, behöver gå på toa och göra båda behoven oftare. Förut va jag på toa och gjorde nummer 2, 1 gång per dag. Senaste två dagarna kanske 3-4 gånger.
    Jag har en molande värk i nedre delen av magen.
    Lättirriterad.
    Hade ÄL 16/7, kan det komma gravtecken så snabbt? Har vart gravid en gång tidigare (tyvärr missfall), då fick jag reda på att jag va gravid i vecka 3+4.

• Svar på tråden är detta tecken på graviditet?
  • Ellencassandra

Det här med lös mage kan ju tyda både på mens å grav. Jag var jätte dålig i magen några dagar efter äl nästan fram till mens å trodde jag var gravid men tyvärr dök mensen upp. Men sen hade jag ju inget molande i magen så hoppas du e gravid!

• fassyb
    Ellencassandra skrev 2017-07-21 10:45:05 följande:

Det här med lös mage kan ju tyda både på mens å grav. Jag var jätte dålig i magen några dagar efter äl nästan fram till mens å trodde jag var gravid men tyvärr dök mensen upp. Men sen hade jag ju inget molande i magen så hoppas du e gravid!

Åh, synd att mensen dök upp för dig (om du nu vill bli gravid)! :(
    Ja, jag håller verkligen tummarna för att jag e gravid. Haft sex varje dag sen mensens slut ????
  • Ellencassandra
    fassyb skrev 2017-07-21 10:57:17 följande:
    Åh, synd att mensen dök upp för dig (om du nu vill bli gravid)! :(
    Ja, jag håller verkligen tummarna för att jag e gravid. Haft sex varje dag sen mensens slut ????
    Jo det vill jag verkligen :( men har försökt i två å ett halvt år så ska börja ivf i höst..
    stort lycka till :)
  • fassyb
    Ellencassandra skrev 2017-07-21 11:01:54 följande:
    Jo det vill jag verkligen :( men har försökt i två å ett halvt år så ska börja ivf i höst..
    stort lycka till :)
    Oj, vad jobbigt att väntat så länge! Har en kompis som började med ivf, vilket blev väldigt lyckat, hon är i vecka 21 nu! Hoppas det blir lika lyckat för er!! Lycka till :D
  • Ellencassandra
    fassyb skrev 2017-07-21 11:12:19 följande:
    Oj, vad jobbigt att väntat så länge! Har en kompis som började med ivf, vilket blev väldigt lyckat, hon är i vecka 21 nu! Hoppas det blir lika lyckat för er!! Lycka till :D
    Ja det tär verkligen på en.. men man kämpar på! Åh va kul å höra! :) jag hoppas det ska hjälpa oss också :) tack så mycket!
  • EpicNurse

Nej det kan det inte! Ägget, om det blev befruktat, har antagligen inte ens fäst än så "symtom" som du känner nu är inte relaterade till en eventuell graviditet.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Gulletussan

Jag var väldigt dålig i magen och hade allmän sjukdomskänsla i kroppen några dagar innan jag plussade :) har även haft kraftig molvärk fram till vecka 12 ungefär. Så kraftig att jag var tvungen att sätta mig/lägga mig ned, kallsvettades osv. Mina bröst kunde man inte heller ta på.

Så ta ett test. Ingenting är omöjligt :)

Jag gjorde ett billigt RFSU test först. Det visade ett svagt svaaaagt plus. Så visste inte riktigt. Åkte iväg och köpte CB digital och där fick jag tydligt svar gravid 1-2 veckor. (Är nu i vecka 29) Plussade eg för tidigt jag med mot min beräknade ägglossning. Så testa du med. Lycka till! :)

• VeronicaJansson93

Hej! Jag hoppar in här!
    jag har symtom som illamående morgon och kväll och vid speciella lukter som kanelbulle, våfflor osv. hård i magen, ont i bröstvårtorna och tycker även att vårtgårdarna har blivit något större (upptäckte det i spegeln innan duschen). molande värk och utebliven mens - BIM+12 idag. Jag har tagit tester, senast igår som visade negativt.
    Jag har läst massor men blir inte klokare, någon med erfarenhet av att plussa sent? kan detta vara påhitt av min kropp?

• fassyb

gjorde ett test nu.... tycker mig se ett svagt svagt streck (som ska vara uppifrån å ner). Ser ni något? :o
  • EpicNurse
    fassyb skrev 2017-07-25 17:21:24 följande:

gjorde ett test nu.... tycker mig se ett svagt svagt streck (som ska vara uppifrån å ner). Ser ni något? :o

Ser inget på den bilden. Men det är vanligt med spökstreck på dom testerna. Man får vänta ett par dagar och testa igen!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden är detta tecken på graviditet?