• Olga

Blött i 5 dagar

Hej! Gravid för första gången, oplanerat och en total överraskning då jag har pcos. Är i vecka 6+5 kanske någon dag tidigare. Jag har redan haft två små rosa blödningar innan den här, som pågått i 5 dagar. Inga klumpar, inga direkta kramper eller smärtor, bara rosa ibland lite klarrött blod. Som första eller sista dagen i mensen. Jag har tagit ett gravtest varje dag sedan blödningen började, linjen har inte blekts ett dugg och idag tycker jag den är starkare än vad den varit.

Var på gyn i tisdags, 6+1 kanske 6+0 eller 5+6... Hon tyckte sig se ett litet foster på 2.5mm men var inte säker. Är det någon som gått igenom samma? Jag har sån ångest.

Sträcket närmast det röda Är ju kontrollsträcket

• Svar på tråden Blött i 5 dagar
  • Olga

Finns det ingen med liknande som gått igenom graviditeten Okay?

• _Lini

Finns flera som blött utan att veta varför. Ibland har det varit missfall men i många fall är det bara slemhinnorna känsliga eller kroppen som tror den ska ha mens etc.

Du får kolla med din bm hur utvecklingen sker och få mer info från henne. Vi håller tummarna :)

• Lucy Cat

Jag har blödit I två omgångar, ca 1 vecka emellan och min ärta lever i alla fall. Jag är bara i vecka 9, men det är otroligt vanligt att blöda tidigt i graviditeten utan att det är något fel. :)

Ordet -väl- stavas med ett L och inte två.
  • lodjuret10

När jag var gravid hade jag småblödningar, eller rättare sagt röda/bruna flytningar. Nös ofta också och hade lätt att blöda näsblod, så tror bara det var mina slemhinnor som var extra känsliga då :) 

• Mrmustache

Jag blödde i en vecka när jag va i v 21 ungefär. Var på flera besöka hos gyn men de kunde inte hitta någon anledning. De sa att slemhinnorna kan vars känsligare när man är gravid. Är nu i vecka 30????

• Olga

Precis varit på återbesök och gjorde ett vul, där inne låg en liten böna med att tickande hjärta ??

• Vadskamanhete

Såg hon ingenting mer? Var själv på ultraljud i vecka 6 och då såg man foster och hjärtat, hörde även hjärtljud.

Svar på tråden Blött i 5 dagar