• Humlan88

Hotell ska ha kreditkort, räcker det med pengar på kortet?

Vi åker till Italien om 1 vecka, på hotellets hemsida står det att man ska ha Id kort och kreditkort? Jag har ett MasterCard men vet ej om det är kreditkort? Räcker det med att man har sina vanliga pengar på kortet lr?

• Svar på tråden Hotell ska ha kreditkort, räcker det med pengar på kortet?
  • Mittarv
    Humlan88 skrev 2017-07-21 22:45:40 följande:
    Vi åker till Italien om 1 vecka, på hotellets hemsida står det att man ska ha Id kort och kreditkort? Jag har ett MasterCard men vet ej om det är kreditkort? Räcker det med att man har sina vanliga pengar på kortet lr?
    Man kan boka med tomt kort men där dras allt i förskott vid ankomst.

Hyrbil kräver ofta kredit
  • Mittarv
    Humlan88 skrev 2017-07-22 19:39:45 följande:
    Okej! För hotellet är redan betalat!
    Seriösa hotell tar inte allt i förskott, många tar bara kortnummer ogh en del tar en liten handpeng man kan få tillbaks.
  • Kdjdjejbbf

Du har ett betalkort (debit card på engelska), inte ett kreditkort (credit card). Det spelar dock ingen roll i praktiken så länge du har täckning.

• TeresB
    Humlan88 skrev 2017-07-21 22:45:40 följande:

Det fungerar fint. Man vill ha ett kort ävenför ev andra kostnader som kan uppstå så som att man har sönder något, de har minibar el bet tv osv.
  • Freijah
    Miamomma skrev 2017-07-22 21:13:05 följande:

I usa tar dem bara Visa kort!

Snicksnack. Vi bor i usa och har inte visa.
Svar på tråden Hotell ska ha kreditkort, räcker det med pengar på kortet?