• Suziice

Är orolig över vad hans familj ska säga!

Hej allihop! Har egentligen inget problem det är mer att jag är rädd.

Det är så att jag fyller 25 i nov och min sambo han är bara 22 och vi är gravida med första barnet. Jag vet att mina föräldrar kommer bli överlyckliga men hans? Jag vet att dom kommer att hoppa på mig bara för att han är ung och de kommer tro att det är jah som har tvingat honom till detta..

Blir så jävla nojjig och sådant för hans familj lixom, hur ska jag göra? Detta var ett gemensamt beslut men att det gick så fort att bli gravid är en annan sak..

Vill egentligen sluta tänka och koncentrera mig hemma då sambon måste också smälta in detta men man blir fortfarande orolig..

• Svar på tråden Är orolig över vad hans familj ska säga!
  • Sa17

Låt inte oron få ta energi från det viktiga i sammanhanget - ni ska få ett planerat barn!

Även om det skulle vara så att hans föräldrar blir chockade så kommer dom att smälta det med tiden.

Berätta det för dom så du får det ur världen och så njuter du av att ni är gravida och att det gick fort är ju bara att grattulera till.

Allt kommer bli bra, kram!

• Hedgehog

Jag var 20 när vi fick vår äldsta, och mannen var fortfarande 19. Alla tog det bra! Din man är ändå 22 år och vuxen :) lycka till!

• Isola747

Han är vuxen och kan nog hantera sina föräldrars eventuella tyckande utan att du ska behöva blandas i och försvara dig. De tror väl inte att han är oförmögen att ta egna beslut och eget ansvar? Jag hade iaf utgått från att sambon löst eventuella konflikter med föräldrarna utan att jag behövde ta smällen. Låt det ansvaret vila på killen och försök att inte jaga upp dig över det :)

Svar på tråden Är orolig över vad hans familj ska säga!