• Soofiiia

Stoppar handen i munnen vid läggdags och spyr

Min dotter på snart 1,5 år har börjat med att vid läggdags som aldrig varit några som helst problem förut börjat att stoppa hela handen i munnen tills hon spyr, detta gör hon förmodligen då hon vet att vi tar upp henne då hela sängen och hon är fyll spyor och måste duschas. Jag förstår varför hon gör det pga av uppmärksamhet/inte vilja sova osv. Det jag undrar över är om någon mer haft detta problemet? Är så frustrerande .. för hon är ju jättetrött..

tacksam för hjälp! Och som sagt behöver inte analys på varför hon gör det utan hur man får henne att sluta?

• Svar på tråden Stoppar handen i munnen vid läggdags och spyr
  • Viimsan

Om ni ligger bredvid henne tills hon somnat får ni väl se till att hon inte stoppar in handen i munnen och förklara varför- " du får inte stoppa handen i munnen för då kommer du att kräkas" och om hon försöker ändå skulle jag hålla i handen och lugnt förklara igen varför jag gör så och att man inte får stoppa handen i munnen. Även om hon blir förbannad för att ni håller i henne är det ju bättre än att kräkas och till slut brukar de ge upp och somna ändå, förutsatt att man håller sig lugn och inte gör för stor grej av det.

• Soofiiia

Vi har rådfrågat dom, svaret är att det är fullt normalt och det är en uppmärksamhets grej. Så förstår varför hon gör det.

• Soofiiia

Jo det är klart att vi har gjort så de senaste kvällarna också, & som sagt va jag förstår ju varför, hon vill inte sova trots att hon är jättetrött..

igår tog det oss över en timme att få henne att sova och under den tiden stoppade hon in handen gissningsvis runt 25 ggr. (Vanligt senario är att hon får flaskan o sen somnar om omedelbart) Och sen skrattar hon när man tur att handen för henne o stoppar in tutten..

Det jag vill ha hjälp med är om någon mer har haft samma problem, för som sagt jag vet anledningen och vet att hon vill ha närhet (vilket hon får) ..

är tips från någon som har haft det liknande jag desperat söker efter? ????

Svar på tråden Stoppar handen i munnen vid läggdags och spyr