konstig pojkvän?
Vet inte vart jag skulle lägga tråden...
Kan någon bara ge mig lite tips...jag vet inte om det bara är jag som tycker att han var/är skum? har varit tillsammans med min kille i 2 år, har ett barn på 1 år.Han var mycket svartsjuk i början av relationen och jag fick bryta kontakten med flertal killvänner samt ex. Han å andra sidan låg nätterna igenom och pratade med sina ex i telefonen, lunchade tillsammans och han berättade även för mig att han var så glad för hans ex hade "accepterat" mig som en bra flickvän eftersom jag lät han prata med dom. Hans ex nämnde väldigt ofta att JAG var ful och hon var snyggare, ställde ofta frågor om hur hon var i sängen på och annat "skojsigt" på frådesidan ASK.FM. Hon skulle alltid stå och kramas med han i 30minuter åt gången när de sågs. Jag brydde mig inte öht, eller jo jag tänkte väl att de kändes ju lite konstigt då jag ej sett något liknande men sa aldrig något. Tiden gick och han slutade prata med sina ex. (Jag bad han aldrig göra det utan det är något han själv valt). Han började istället bli våldsam. Det började med att han kastade saker och möbler när han blev arg till att han tog stryptag, slog och puttade mig, kastade mig över soffan och lite andra saker. Det uppkom alltid skrapmärken samt blåmärken efter varje händelse. Han har även kastat telefonen sin i mitt huvud STENHÅRT så allting blev svart och jag svimmade, vaknade och då ringde det i mina öron, blödde från huvudet. Han puttade mig nerför sängen när jag var gravid också. Sedan föddes vårt barn. Han var pappaledig i 2 veckor - han bar in datorn till sovrummet och låg i sängen så han kunde spela och sova om vartannat. Varje sekund spenderades där. Jag brukade fråga snällt om han inte ville umgås med oss en stund istället men nej, kanske sen. Det blev aldrig något sen. Han började jobba igen och jag var hemma med vårt barn, han kom hem från jobbet och maten var alltid serverad. Som han ansåg att de skulle vara. Sen spelade han konstant till klockan var midnatt. Jag kunde flika in ibland och fråga om han kaaaanske ville va med och leka med oss en stund? Nej, det var tråkigt. Och är fortfarande. Varje gång jag frågar så är det tråkigt och eftersom han jobbar så måste han spela resten av tiden han är hemma efter jobbet till han lägger sig. Kommer vårt barn och till honom i datorstolen för uppmärksamhet så skriker han nej och bär iväg han. När han väl ger vårt barn uppmärksamhet så sätter han hen i gåstolen framför tvn (barnet kan gå men han sätter hen där bara så den inte kan springa runt så mycket så han behöver passa hen) medan han själv sätter sig vid datorn igen.
Jag har inte sovit en hel natt sedan vårt barn föddes - och det är väl något jag får räkna med såklart, men jag hade också räknat med att min pojkvän kanske, om så bara för en natt, ta vårt barn ifall hen vaknar på natten så jag får sova. Men det har inte hänt. För han vill inte, det är inte hans jobb. Han tänker inte göra det om han inte får betalt. Precis som jag bara skulle vilja uppleva en sovmorgon på helgen, som han själv får göra, då han sover till 11-12 på dagen.
Vårt barn vaknar vid 8 och jag får ta hen varje gång då pojkvännen blir förbannad och arg när hen skriker. Jag har flyttat över barnet till pojkvännens säng några gånger bara för att se om han kliver upp. Jag brukar säga "skulle du kunna ge hen frukost så får jag sova en stund till" (jag sover VÄLDIGT dåligt på natten pga bebis som sätter sig upp 6 gånger i timmen typ). Då lägger han ner vårt barn istället och håller fast hen och säger "Nu ska vi sova godnatt", även fast klockan är 8-9 och hen skriker och är ledsen!
Sedan känner jag att det finns något annat problem...han har börjat gå ut och festa mer och mer, förut var de en gång i månaden kanske men nu är det varje helg. JAG har aldrig någonsin varit en svartsjuk person, ha det i åtanke. Jag anser att en får göra vad en vill sålänge man inte går över gränser som man satt upp i förhållandet såklart... han får prata med hur mycket tjejer han vill och umgås med för den delen också. Jag känner att om han är den rätte så är han inte otrogen, så bättre att låta han göra vad han vill, jag lär ju märka om han älskar mig eller inte baserat på om han håller sig trogen till mig eller ej.
Saken är den då att han har börjat ljuga om att han ska gå på "killkvällar" med BARA killar och sen visar det sig att det ändå är en massa tjejer där? Jag har sagt till han att det är OKEJ att festa med tjejer och killar herregud ja bryr mig inte sålänge du är mig trogen(!!) jag är bara glad om han har kul... han fylleringer mig ofta och då brukar ja höra en massa tjejer som pratar vid honom och då säger han alltid "SCHHH, min flickvän får fan inte höra att det är tjejer här!"
Det har hänt flera gånger nu! Hans vänner skickar en massa videos där de dansar osv och man ser att det både är tjejer och killar men han fortsätter ändå ljuga.. jag säger alltid åt han dagen efter att han inte ska ljuga för jag är helt okej med att han festar med båda könen men ändå fortsätter lögnerna. Och när jag konfronterar han så säger han att han ljuger för att undvika att jag blir arg på han för han är med tjejer och att jag inte ska oroa mig. MEN det är också så jäkla skumt för de kommer från ingenstans! Han har varit så glad över mig för att jag är första flickvännen som inte är svartsjuk och hindrar han från en massa saker så jag blir så förvirrad!!! Han hittar på en massa saker som inte ens...skulle komma på kartan för mig...jag börjar seriöst bli orolig och undrar om han gör något bakom ryggen på mig, men vad vet jag inte? Och varför påstår han att jag ska bli svartsjuk när de aldrig någonsin varit ett problem förut? Snälla kan någon förklara, jag hoppas ni förstår vad ja skriver..
Sedan skämmer han ut mig gång på gång genom att säga till alla där på festerna (när han dricker för mycket) hur arg och sur jag är och att jag är underviktig och aldrig äter mat och ser ut som en tändsticka.... jag har alltid haft problem med att gå upp i vikt och efter jag födde så hamna jag i en jättejobbig situation med maten men jag kämpar varje dag med att äta så mycket jag orkar och lite till.... har gått upp från 39kg till 43kg på 1 år nu men när han pratar sånt skit om mig blir jag så ledsen och osäker på mitt utseende.. och arg och sur är jag inte, jag umgås ju knappt med han eftersom han bara spelar, jag är för det mesta ute och går och leker med vårt barn eller umgås med pojkvännens familj.
Förövrigt så döljer han sin telefon också när jag är nära han. Har aldrig kollat igenom hans Telefon och kommer aldrig göra det men vill ändå bara säga det då jag läser ofta om sånt och att det kanske är ett dåligt tecken?
Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med det här förutom att ja behövde väl skriva av mig... kanske få något bra tips... kanske någon som känt eller varit med om något liknande.