• NeaK

Positivt gravtest trots MF

Hejsan!

Jag och sambon har nu börjat försöka bli gravida och slutade för drygt en månad med preventivmedel...
    Den 15/7 fick jag, som jag trodde min mens, och blödde i knappt tre dagar med lite mensvärk från och till. Dock ej så rött som det brukar vara.
    Idag skulle jag börja prova för ÄL igen men tog samtidigt ett gravtest för jag har haft lite spottings/småblödningar i några dagar och då visar gravtestet rätt starkt positivt samt att  ÄL testet oxå var positivt.
    Det jag nu undrar är hur långt efter MF har ni testat positivt? Och skulle det faktiskt kunna vara så att jag är gravid och att det inte var ett MF som jag hade? Har flera haft blödningar som detta trots graviditet?

Snälla hjälp? Jag tänker inte allt för mycket hoppats på att vara gravid men vill samtidigt att det ska finnas lite hopp..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-25 09:22
    Skulle det kunna vara så att det var ett MF förra veckan och att det redan nu är ny ÄL på g?

• Svar på tråden Positivt gravtest trots MF
  • Anonym (D)

Gravtest (och ÄL-test) kan visa positivt i flera veckor efter missfall så det är omöjligt att testa om du fortfarande är gravid eller inte.

• Carambolan

Det är däremot vanligt att få blödningar i tidig graviditet så det är inte alls säkert att det var ett missfall.

• NeaK

Jo det e ju det jag är väl medveten om... funderar mest på hur mkt/hur stora blödningar andra har haft som ändå har varit gravida?
    Pratade med BM nu och hon rådde att vänta i fyra veckor innan jag testar igen..

• anna7607

Efter mitt mf eller båda rättare sagt har jag visat negativt direkt jag slutat blöda ca 1 v. Med min dotter blödde jag till och från hela graviditeten.

• Mawie

Fick missfall i V 13, visade positivt 8 veckor efter missfallet.

• basio

Testa igen om en vecka. Om det fortfarande är positivt då hade jag bokat tid för ett vul hos en gynekolog eller på kvinnokliniken för att se om det är en levande graviditet eller ej.

Att vänta i fyra veckor känns rätt länge när du faktiskt kan vara gravid med tanke på att testet var starkt positivt.

• NeaK
    basio skrev 2017-07-25 15:15:58 följande:

Testa igen om en vecka. Om det fortfarande är positivt då hade jag bokat tid för ett vul hos en gynekolog eller på kvinnokliniken för att se om det är en levande graviditet eller ej.

Att vänta i fyra veckor känns rätt länge när du faktiskt kan vara gravid med tanke på att testet var starkt positivt.

jo jag tänkte oxå att det kändes länge att vänta ifall det faktiskt skulle vara något.. då skulle jag isf vara i vecka 8-9.. men vad vet jag.. min första graviditet isf och man kanske inte gör något innan dess ändå?
  • lilaemma
    NeaK skrev 2017-07-25 17:49:43 följande:

Så här såg testet ut imorse...

Hur har det gått sen? Testat nått mer?
  • Carambolan
    NeaK skrev 2017-07-25 15:18:54 följande:

jo jag tänkte oxå att det kändes länge att vänta ifall det faktiskt skulle vara något.. då skulle jag isf vara i vecka 8-9.. men vad vet jag.. min första graviditet isf och man kanske inte gör något innan dess ändå?

Nej, det enda man brukar göra så tidigt i graviditeten är ett samtal om kost och hälsa. Inskrivning på mvc nån gång mellan 8-12. De "riktiga" kontrollerna börjar runt vecka 20.
  • NeaK
    lilaemma skrev 2017-07-30 23:32:45 följande:
    Hur har det gått sen? Testat nått mer?
    Ca en vecka efter att jag testat positivt så var det negativt igen så gissar på MF...
Svar på tråden Positivt gravtest trots MF