• Lina100

Är han svartsjuk?

Jag har nu dejtat en kille i några månader och han är verkligen jätte trevlig och inte alls den som är ute efter bekräftelse. 

Han tar varje tillfälle till att träffa mig och han frågar ofta om jag vill ses vilket vi också gör. 

Vi trivs bra med varandra men det är ett beetende som jag inte riktigt accepterar. 

När det kommer till sociala medier kanske jag har lite fler följare än honom och det ser han, men det är liksom ingen big deal egentligen.

Men han har börjat följa flera tjejer, precis som att ''visa'' mig och söka bekräftelse. 

Jag gillar honom jätte mycket och att följa någon annan tjej eller fler tjejer kanske inte är så stor grej. 

Men jag vill inte att det ska behöva ''spelas'' om ni förstår hur jag menar. 

Det är precis som att bara för att jag har många följare, killar också då då och han SER att jag liksom får likes och så.. så måste han ge igen?

Är han lite svartis? eller gillar han bara inte mig på riktigt utan söker sig efter andra?

• Svar på tråden Är han svartsjuk?
  • Lina100

Det här gör ju så att jag blir osäker på om jag ens är tillräcklig 

• Minna300

kan vara så... 

kanske kan du säga till honom bara att ni inte ska behöva reta upp varandra 

• Barista

Det är en machogrej, han testar väl dig eller något. Byt bakrundsbild på mobilen till en stor vältränad kille och se vad som händer ????

• Lina100
    Barista skrev 2017-07-25 19:47:33 följande:

Det är en machogrej, han testar väl dig eller något. Byt bakrundsbild på mobilen till en stor vältränad kille och se vad som händer ????

Haha 

hur menar du med testar? 
    Alltså grejen är att jag brukar inte leta och följa nya killar vilket han verkar göra med tjejer. 

Men när han gör så så ger jag igen.. 

Och detta är bara nojjigt, gillar han inte mig liksom?

jag verkar ju inte duga
  • Tecum

Jag tycker att det är du som är mest svartsjuk! Du har en massa följare som är killar och det ska han bara acceptera. Men när han vill följa några tjejer reagerar du genast?

Antagligen vill han visa att han inte är beroende av dig och att du inte ska ta honom för given. Lite barnsligt men ni verkar väldigt unga bägge två då ni är så fixerade vid likes och följare. Ta ett allvarligt snack om var ni står så löser det sig nog.

• Barista
    Lina100 skrev 2017-07-25 19:51:36 följande:

Haha 

hur menar du med testar? 

Alltså grejen är att jag brukar inte leta och följa nya killar vilket han verkar göra med tjejer. 

Men när han gör så så ger jag igen.. 

Och detta är bara nojjigt, gillar han inte mig liksom?

jag verkar ju inte duga

Haha ja men det är ju nästan lite av ett spel. Han ser att många killar följer dig osv.

Han vill inte vara sämre så han gör en sån grej, och det betyder ju enbart att han bryr sig.

Tror det tog lite att se alla likes från boysen haha.

Men han gillar troligtvis dig
  • Lina100
    Barista skrev 2017-07-25 20:04:06 följande:
    Haha ja men det är ju nästan lite av ett spel. Han ser att många killar följer dig osv.

Han vill inte vara sämre så han gör en sån grej, och det betyder ju enbart att han bryr sig.

Tror det tog lite att se alla likes från boysen haha.

Men han gillar troligtvis dig
    Tack för ditt svar! 

Nej men egentligen, fine! Instagram är ingen stor grej, och egentligen bryr jag mig inte så liksom och liksom ''fy hon tjejen'' 

Jag tycker bara inte att vi ska behöva köra någn ''lek'' det känns väldigt onödigt. 

Men det jag oroar mig över är ju om han verkligen är intresserad, för jag gillar verkligen honom och därför blir jag så osäker på mig själv när jag vet att vi har det bra när vi väl ses.
  • Lina100

eller alltså sociala medier överlag. 

Det är ju bara honom jag vill ha liksom och inte ens jag håller på och följer andra och söker efter andra, jag har faktiskt inte ens tänkt tanken.

• Lina100

under hela kvällen har han suttit och följt och sökt upp tjejer... 

Är han inte intresserad av mig längre? =((

• Fiona M

Ibland är de uttjatade råden trots allt de bästa: Prata med honom.

• Lina100
    Fiona M skrev 2017-07-25 21:47:55 följande:

Ibland är de uttjatade råden trots allt de bästa: Prata med honom.

aa tack
  • Anonym (Sammahär)

Jag hade liknande. Dejtade en man, och hela tiden nya kvinnliga vänner på Facebook. Nu dejtar vi inte längre och jag vet att han har en ny och nu har han typ 1 ny vän/år som dessutom ibland är en man.

Så får för mig han var svartsjuk men inte på den nya.

• Lina100

Beteendet fortsätter och det blir allt fler och fler tjejer som han följer.

Såhär var det inte innan vi träffades måste jag påpeka

Svar på tråden Är han svartsjuk?