Anonym (Ledsen) skrev 2017-07-28 08:19:54 följande:
Han har nu sagt att han bara sagt att han vill ha barn men inte menat det. Så jag har levt med honom i förhoppningen att få barn och en familj, han sa till våran dotter här för 3 månader sen att hon skulle få syskon. Hon har gått och hoppats men åh, jag vill ju behålla men han gjort mitt liv till bajs just nu
Han blev tillsammans med den andra efter mig så, det ända han pratar om är aborten, han är arg och jag har flyttat till min mor med dottern då han anser att jag har ansvaret för henne och jag har min familj som ställt upp för henne och mig jämt. Jag är glad att jag har henne, jag vill inte vara elak och behålla och skapa ångest hos honom men jag är igentligen emot abort och vill inte gå igenom en abort
Men han kommer bli så arg om jag skulle välja att behålla. Han tror inte på mig att våran dotter är ett p-piller barn och jag sagt att det faktiskt finns många såna fall
Vill du behålla och känner att det är det rätta, gör det. Du är inte elak. Han är elak som försöker pressa dig till något du inte vill utsätta din kropp för. Det är bara den gravida som kan känna efter i sig själv vad som känns rätt att göra och inte.
Han har haft sex med dig, risken att bli med barn finns alltid och han får ärligt talat skylla sig själv.
Jag antar att du redan tänkt på de negativa sidorna av att behålla men även de negativa i att göra abort osv, det som återstår är ju att du känner efter vad som känns rätt för dig. Och sedan att du inte låter honom förstöra för dig eller det barn ni redan har mer.
Du är värd kärlek, någon som stöttar dig och som älskar dig. :)
Är han våldsam och blir arg etc finns det hjälp att få även kring det.
Är det så skulle det ju även vara bäst om du fick ensam vårdnad av barnet/barnen, men att du sen (om det inte är skadligt för barnet/barnen) tyvärr ändå kommer behöva ha kontakt med honom, men isåfall bara för barnet/barnens skull.
Hoppas det går bra för dig!