Anonym (Mamm) skrev 2017-07-31 08:12:11 följande:
Jag har inget placerat barn. Jag har skrivit att jag arbetat med familjehemsärenden, inte att jag arbetat på soc med utsatta barn!
När det gäller jobb på soc har jag enbart arbetat med försörjningsstöd.
Jag vet exakt hur mycket familjehem tjänar och därav tycker jag det är bedrövligt att dem snikar in på barnens levnadsstandard för att använda barnens pengar till sina egna intressen. När mitt barn bodde i familjehem reste familjen utomlands 3 ggr, 3 v i Thailand, samt till Turkiet och Grekland. Jag ordnade pass till barnet men barnet fick inte följa med nån gång. Detta trots att de fick extra pengar av soc till resor.
Mig störde det inte eftersom barnet reste med mig istället, men det var efter allt detta jag började arbeta med familjehems barn.
Och du tror på riktigt att enda anledningen i hela världen till utebliven resa beror på pengar?
Alla placerade barn klarar inte av att resa tillsammans med familjehemmet och det kan bero på olika svårigheter hos barnet, svårigheter att samarbeta med biologiska familjen osv osv
Sånt händer hela tiden och många planerade resor uteblir eller måste bokas om.
Att ditt barns familjehem ansökte om pengar till resan men inte kunde ta med barnet tyder ju snarare på något annat än ren girighet.
Jag tror knappast att de ordagrant sa till dig att ditt barn inte får åka och att de nu får extra reskassa?
Du vet väl dessutom om att vissa utgifter som ansöks extra måste redovisas?