• Mandy80

Är detta nubben?

Jag är i vecka 13 o försöker lista ut könet enligt nub teorin. Men jag behöver lite hjälp.

De som är inringat är de det som är nubben?

Tack på förhand för hjälp!

• Svar på tråden Är detta nubben?
  • Nix

Ser så ut fast jag är ingen expert ???? skulle gissa på tjej utifrpn den????

• Nix

Oj skulle vara glada gubbar och inte frågetecken :)

• Anonym (Mona)

Gissar på flicka utifrån rak nubb

• Sofie88

Undrar oxå över min ul bild..men vete fan om det e nubben..?

Va tror ni?

• Mandy80
    Nix skrev 2017-07-27 20:29:00 följande:

Ser så ut fast jag är ingen expert ???? skulle gissa på tjej utifrpn den????

Anonym (Mona) skrev 2017-07-28 00:14:15 följande:

Gissar på flicka utifrån rak nubb

parvel85 skrev 2017-07-28 02:35:20 följande:

Japp, tror också tjej utifrån nubb och panna

Tack allihop för er gissning! OM de är nubben vi ser så tror jag oxå flicka.

Har en flicka o tre pojkar så de skulle va kul o jämna ut de lite med en flicka ;)
  • Mandy80
    Sofie88 skrev 2017-07-28 08:55:20 följande:

Undrar oxå över min ul bild..men vete fan om det e nubben..?

Va tror ni?

Jag ser inte nubben på din bild så jag är ingen hjälp tyvärr :(
  • Anonym (Fundersam)

Hej! Jag har ett par saker jag undrar över.. Var på ul idag, fostret var 6,4 cm långt och jag blev framflyttat +6 dagar så går nu in i vecka 14 fast jag skulle gått in i vecka 13. Tycker ni inte det är lite litet för att bli framflyttat så pass?

Andra saken jag undrar är, vad fasiken är nubbteorin? Är jag den enda som int vet vad det är! Haha, känner mig så oallmänbildad!

• Mandy80
    Anonym (Fundersam) skrev 2017-08-01 19:36:03 följande:

Hej! Jag har ett par saker jag undrar över.. Var på ul idag, fostret var 6,4 cm långt och jag blev framflyttat +6 dagar så går nu in i vecka 14 fast jag skulle gått in i vecka 13. Tycker ni inte det är lite litet för att bli framflyttat så pass?

Andra saken jag undrar är, vad fasiken är nubbteorin? Är jag den enda som int vet vad det är! Haha, känner mig så oallmänbildad!

Hej!

Jag har ingen koll på hur stort fostret ska vara i den veckan så jag vet inte om 6,4 är litet för vecka 14. Har du koll på hur stort fostret ska vara i den veckan? Tänkte eftersom du tyckte de var lite :)

Ska försöka förklara nubteorin ;)

I dom tidiga veckorna så är fostrens kön likadana vare sig de är kille eller tjej. I ca vecka 12+0 så börjar könet (nubben) bli en aning olika för pojk o flick kön. Pojkens kön (nubb) börjar ta form av en snopp o reser en aning uppåt.

Flickans nubb börjar ta form till en klitoris o är därför mer rak eller nedåt.

I senare veckor så blir även flickans nubb mindre o mindre. Just därför funkar bara nubbteorin inom ett par veckor o just dessa veckor (12-14 om jag inte har helt fel.)

Hoppas du förstod!

Och nej detta är inget man måste veta hahah! Detta är min femte graviditet o allra första gången jag hört o lärt mig om nubben ;)
  • Anonym (Fundersam)
    Mandy80 skrev 2017-08-01 20:44:03 följande:

Hej!

Jag har ingen koll på hur stort fostret ska vara i den veckan så jag vet inte om 6,4 är litet för vecka 14. Har du koll på hur stort fostret ska vara i den veckan? Tänkte eftersom du tyckte de var lite :)

Ska försöka förklara nubteorin ;)

I dom tidiga veckorna så är fostrens kön likadana vare sig de är kille eller tjej. I ca vecka 12+0 så börjar könet (nubben) bli en aning olika för pojk o flick kön. Pojkens kön (nubb) börjar ta form av en snopp o reser en aning uppåt.

Flickans nubb börjar ta form till en klitoris o är därför mer rak eller nedåt.

I senare veckor så blir även flickans nubb mindre o mindre. Just därför funkar bara nubbteorin inom ett par veckor o just dessa veckor (12-14 om jag inte har helt fel.)

Hoppas du förstod!

Och nej detta är inget man måste veta hahah! Detta är min femte graviditet o allra första gången jag hört o lärt mig om nubben ;)

Tack för svaren! Tja beror ju på lite var man läser så det är ju lite oklart :D Nubben blev lite tydligare, men fattar inte riktigt ändå. Måste studera och analysera vad folk svarat på olika bilder så kanske jac själv börjar se nubben ;)
Svar på tråden Är detta nubben?