• Linae86

Fler som är runt 30, har barn och känner sig ensam?

Jag är 30, har en son som blir 2 år i oktober. Innan vi fick barn reste jag mycket, gjorde massor av saker. Efter sonen kom försvann alla mina vänner. Fick skaffa mig nya, men det är ju inte det lättaste när man är hemma och är föräldraledig och inte har några kontakter. Har nu 2-3 nära vänner, men som är väldigt olik mig. Jag känner mig som 25, vill fortfarande göra saker, vill fortfarande resa och umgås och gå på fest ibland med mina vänner. Men mina vänner är helst hemma. Om jag ska göra något är det med mannen och hans kompisar och det är väl kul det med, men det hade varit ännu roligare om jag oxå fått med mig någon vän. Känner mig ofta ensam och har ett större behov av att umgås med vänner än mina nuvarande vänner uppenbarligen har. Är jag ensam om att vara i 30-års åldern, ha barn men fortfarande vilja göra det lilla extra ibland? Hur ska man hitta vänner som är lik sig själv? Det är ju inte precis som när man var barn och ser någon på gatan som man börjar prata med.

• Svar på tråden Fler som är runt 30, har barn och känner sig ensam?
  • Ljbs

Vi är JÄTTE ensamma. Mannen har vänner men träffas sällan pga att få det att funka tidsmässigt med alla.

Jag har inga vänner, en som jag träffar i perioder.

Vi har ingen att träffa som har barn, typ ta en picnic eller lekplats date. Folket man pratar löst med finns på gården eller andra lekplats besökare.

Vi har ingen att lämna av barnen till eneftermiddag för middag eller allra helst 1800- kl 10-11 dagen efter.

Inte ens någon att passa barnen ett par tre timmar en kväll någon gång i månaden.

Börjar bli bitter????

• Linae86
    Ljbs skrev 2017-07-28 21:51:09 följande:

Vi är JÄTTE ensamma. Mannen har vänner men träffas sällan pga att få det att funka tidsmässigt med alla.

Vi har ingen att träffa som har barn, typ ta en picnic eller lekplats date. Folket man pratar löst med finns på gården eller andra lekplats besökare.

Vi har ingen att lämna av barnen till eneftermiddag för middag eller allra helst 1800- kl 10-11 dagen efter.

Inte ens någon att passa barnen ett par tre timmar en kväll någon gång i månaden.

Börjar bli bitter????

Lite samma här. Mannen har massor med vänner men hinner sällan umgås då han prioriterar att träna i stället ;) Men det är ju hans val.

Vi har samma problem. Vi har mina föräldrar som kan vara barnvakt nån gång ibland, men det är sällan. Sonen är krånglig med sömnen så folk är inte så pigga på att ha honom. Har definitivt inga vänner som visar något intresse alls för honom heller....

Får man fråga hur det kommer sig att du inte har några vänner? Har det alltid varit så eller kommit på senare år? Hur gamla är ni?
  • Ljbs
    Linae86 skrev 2017-07-28 22:42:29 följande:

Lite samma här. Mannen har massor med vänner men hinner sällan umgås då han prioriterar att träna i stället ;) Men det är ju hans val.

Vi har samma problem. Vi har mina föräldrar som kan vara barnvakt nån gång ibland, men det är sällan. Sonen är krånglig med sömnen så folk är inte så pigga på att ha honom. Har definitivt inga vänner som visar något intresse alls för honom heller....

Får man fråga hur det kommer sig att du inte har några vänner? Har det alltid varit så eller kommit på senare år? Hur gamla är ni?

Dom försvann när jag fick mitt första barn. Dom var mer gå ut på stan, dricka några glasvin typen än att hänga på lekplatsen. Allt blev A jobbigt nät jag fick barn, jag kunde inte lämna hemmet på samma sätt som innan och dom hade inte lust att äta kanelbullar o dricka kaffe varje dag??

Tillslut slutade dom höra av sig. Jaja tänkte kag vilka vänner det var.

Vi är båda 31. Det är hu skitsvårt att få vänner som vuxen. Jag skulle bara vilja ha någon som ringde o sa du kan jag komma på kaffe en stund. Försökt bjuda in barnens kompisars föräldrar men aldrig nån som har tid
  • cameleon

Var bor ni? Jag söker nya vänner med barn i Västerås :)

Jag är 32 år, gift och har en dotter på 1 år.

• Linae86
    Ljbs skrev 2017-07-29 11:12:22 följande:
    Dom försvann när jag fick mitt första barn. Dom var mer gå ut på stan, dricka några glasvin typen än att hänga på lekplatsen. Allt blev A jobbigt nät jag fick barn, jag kunde inte lämna hemmet på samma sätt som innan och dom hade inte lust att äta kanelbullar o dricka kaffe varje dag??

Tillslut slutade dom höra av sig. Jaja tänkte kag vilka vänner det var.

Vi är båda 31. Det är hu skitsvårt att få vänner som vuxen. Jag skulle bara vilja ha någon som ringde o sa du kan jag komma på kaffe en stund. Försökt bjuda in barnens kompisars föräldrar men aldrig nån som har tid
    Ja så himla dåliga kompisar tycker jag! :( Jag själv hade aldrig gjort så.

Känner samma. Jag upplever att även om jag träffar någon ny eller har chansen att lära känna någon ny så känns de som att de inte är som mig. Att ha barn, men ändå tycka om att resa och festa ibland. De flesta jag träffar vill mest sitta hemma :(
  • Linae86
    cameleon skrev 2017-07-29 13:00:48 följande:

Var bor ni? Jag söker nya vänner med barn i Västerås :)

Jag är 32 år, gift och har en dotter på 1 år.

Bor tyvärr i Borlänge. Inte mer än 1,5 h från Västerås men inte precis så man åker så långt för att ta en fika :/
  • mso

Känner igen mig mycket i det ni skriver. Jag har några kompisar (2) kvar från innan jag skaffade barn, men vi ses väldigt sällan. Har hittat en ny god vän sedan barnen kom, plus att jag någon gång i halvåret får med mig grannkvinnorna på att göra något. Men jag upplever det som att jag är väldigt ensam och isolerad.
    Har försökt komma nära barnens kompisars föräldrar, men det klickar inte riktigt...

Det är jättesvårt att lära känna folk när man redan är vuxen. Att flytta mycket så som jag gjort hjälper ju inte heller såklart :)

• smulan81
    Ljbs skrev 2017-07-28 21:51:09 följande:

Börjar bli bitter????

Hej! Jag är i samma sits som du! Vet att det inte är så kul. Vore trevligt att lära känna någon/några nya. ?
  • smulan81
    mso skrev 2017-09-07 08:42:00 följande:

Känner igen mig mycket i det ni skriver. Jag har några kompisar (2) kvar från innan jag skaffade barn, men vi ses väldigt sällan. Har hittat en ny god vän sedan barnen kom, plus att jag någon gång i halvåret får med mig grannkvinnorna på att göra något. Men jag upplever det som att jag är väldigt ensam och isolerad.

Har försökt komma nära barnens kompisars föräldrar, men det klickar inte riktigt...

Det är jättesvårt att lära känna folk när man redan är vuxen. Att flytta mycket så som jag gjort hjälper ju inte heller såklart :)

Hej! Ja inte är det lätt att träffa nya vänner när man är vuxen. Många från tonåren har flyttat långt bort och man tappar kontakten. Jag har också flyttat en del och på så vis också tappat en del vänner. Vore kul att lära känna någon ny ?
  • Daniel1986

Finns det fortfarande flera som är ensamma o något rastlös?

Uppvuxen i borlänge men har väldigt lite vänner. Många har jag valt bort för dom gjorde mig inget bra och tog bara energi :/

Mvh

• Ljbs
    smulan81 skrev 2017-09-07 10:50:44 följande:

Hej! Jag är i samma sits som du! Vet att det inte är så kul. Vore trevligt att lära känna någon/några nya. ?

Bor i gbg:)
Svar på tråden Fler som är runt 30, har barn och känner sig ensam?