• Anonym (undrande)

Hitta tjej som vill ha barn?

Hur gör man för att hitta en tjej som vill ha ett seriöst förhållande med familj och barn? Alla dejtingsajter tycks bara handla om engångsligg och korta flörtar.

Jag har inte svårt att hitta dejter, men jag har svårt att hitta någon som vill något mer och djupare. Det tar väldigt mycket tid och energi att dejta och dejta och inse att man inte vill samma sak.

Så hur gör man?

• Svar på tråden Hitta tjej som vill ha barn?
  • Anonym (Samma problem)

TS: Ja precis, tråkigt att det blivit så. På ett sätt är det "skönt" att se att ngn annan varit med om samma problem... fast självklart önskar man ingen detta problem.. :)

Ja du, jag har bara några få år kvar till 40, dessvärre... så det lär nog bli att skaffa barn på egen hand för min del, under nästa år. Om det går så att säga..

Håller tummarna för din del! :)

• Anonym (Kille39)

Som kille, som satsat på karriären, gått in i väggen och är numer arbetslös. Så kommer jag aldrig hitta någon. Man har blivit för ärrad, för överviktig och deprimerad och fyller 40 i år.  Jag försökte, brann upp och misslyckades med det mesta i livet till slut.  Nu finns det bara en väg kvar att vandra.

Så har du alla rätt, snygg, jobb, pengar, så är det en tidsfråga innan du hittar en kvinna som vill ha alla dom tre av dig.

Det finns dom som aldrig kommer att göra det. 

Lycka till!

• Anonym (Lycka till)
    Anonym (Kille39) skrev 2017-08-01 16:16:20 följande:

Som kille, som satsat på karriären, gått in i väggen och är numer arbetslös. Så kommer jag aldrig hitta någon. Man har blivit för ärrad, för överviktig och deprimerad och fyller 40 i år.  Jag försökte, brann upp och misslyckades med det mesta i livet till slut.  Nu finns det bara en väg kvar att vandra.

Så har du alla rätt, snygg, jobb, pengar, så är det en tidsfråga innan du hittar en kvinna som vill ha alla dom tre av dig.

Lycka till!

Och varför skulle du inte det? Det finns vägar ut ur depression. Och ur utbrändhet. Man kan gå ner i vikt (lättare när man inte är deprimerad iof). Dessutom finns det mängder av överviktiga som blir kära, gifter sig och lever lyckliga i hela sina liv (med vanliga IP and downs). Som man kan man dessutom bli pappa betydligt längre än vad en kvinna kan... Och man kan få jobb, även efter en längre tids arbetslöshet. Det som krävs är att man tittar upp, ut, utanför ens vanliga gränser, och letar efter andra vägar att gå
  • Anonym (undrande)

Lycka till!

Okej, jag är vare sig överviktig, utbränd, deprimerad eller arbetslös. Jag har heller inte haft särskilt svårt att hitta dejter. Vissa dejter stannar vid fika-stadiet, antingen för att det känns fel för henne, mig eller båda. Andra dejter har gått längre än så och vi har setts fler gånger, sovit med varandra och så.

Problemet kommer sedan. Det visar sig att väldigt många får kalla fötter för att ge sig in i en mer seriös relation. Se film går bra, ligga går bra, men att säga att vi är ett par och att satsa på en seriös relation går tydligen inte bra.

Uppenbarligen hamnar jag med helt fel tjejer gång på gång så ville skapa den här tråden för att se om det överhuvudtaget finns tjejer där ute som vill ha seriösa förhållanden?

Jag börjar ana att trenden vänt lite. Förr var det killarna som ville ligga runt och inte stadga sig medan tjejerna längtade efter att sätt bo. Numera är det istället tjejerna som vill vara singlar och känna sig fria medan killarna inget hellre vill än ha familj och barn.
  • Anonym (frida)

Lycka till!

Nej så länge du har den inställningen kommer du inte det, men det går att ändra på. Att ta sig upp från att ha gått in i väggen har många gjort, och bara för du är arbetslös nu kommer du inte vara det hela livet (ja där har du rätt, nästan alla kvinnor vill ha en man med jobb utom vissa, men då får du andra problem med desse) övervikten är bara att ta tag i om det är ett problem för dig. Det går inte över en natt, tar SKA ta tid att gå ner, för att det ska vara sunt och stanna där. Å andra sidan får överviktiga killar tjejer också...men är du inte bekväm i vikten kommer det märkas.
  • huskur
    Anonym (undrande) skrev 2017-08-01 21:03:53 följande:
    Problemet kommer sedan. Det visar sig att väldigt många får kalla fötter för att ge sig in i en mer seriös relation. Se film går bra, ligga går bra, men att säga att vi är ett par och att satsa på en seriös relation går tydligen inte bra.
    Men jag vill inte vara i en seriös relation med någon som jag aldrig har blivit kär i. Jag tycker inte det är konstigt alls. 
  • Anonym (85:a)

Jag vet att många tjejer i min ålder inte är redo. De pratar om karriär och så vidare. Sen vill de flesta vänta några år efter ett förhållande. Jag undrar samma som dig ts fast vart killarna är?

Jag har haft några långa förhållanden där jag stått ut år efter år för att killen ska bli redo för barn. Men tyvärr kom den tiden aldrig så då gick jag vidare. Nu är jag sambo sen 1,5 år men han vill vänta. Hur länge ska man vänta?

Han säger att han inte är redo men oftast blir man inte redo för barn innan utan det är något som sedan kommer. Jag har sagt till mig själv att jag kan ge denna kille 2 år till sen om vi inte har förlovat oss, gift oss eller skaffat barn så måste jag gå vidare.

Jag vill inte bli 40 när jag får barn.

• Anonym (85:a)

Du kanske ser dig om efter "fel" tjejer. Jag vet ju själv att jag söker "fel" killar.

Min bror var singel i många år, han dejtade massa tjejer men hade svårt att hålla dom kvar. De sa att de inte var redo. Men en dag efter att han sluta leta så kom hon.

Men mitt råd är att sluta leta, kärleken kommer när du minst anar.

• Madlie

hej J, 
    Jag är i samma rull som dig. 
    Jag är en tjej på 34, bor i norra Sverige, hade du frågat mig när jag var 20 om jag skulle vara barnlös vid 34 hade jag sagt nej aldrig. 
    Jag har samma problem som du. 
    alla killar jag pratar med oavsett om det är via typ tinder (tack ni behöver inte döma mig) eller dom jag via jobbet eller när jag typ träffar personer när jag säljer saker. För killar har jag inge svårt att få, även om jag tycker att min kropp inte är den vackraste, men har fått höra att jag har ett fint ansikte, och är själv väldigt nöjd med det. 

de jag oftast fåe höra är att dom är nöjda med de barn dom har eller helt enkelt inte vill ha barn. Och de flesta verkar enbart vara ute efter att få stoppa sin grej i en. Det har börjat gå så långt att jag överväger insimination, för jag vill inte vara sjukt gammal när jag får mitt första :(

Jag har för visso några krav.
    Men jag börjar bli gammal, och vet hur jag vill ha det i vardagen. 

du kan väl skriva så kanske vi har mer gemensamt?

• Anonym (Elly)

Jag undrar samma sak, fast är själv kvinna (36 år) 😊

• En glad tjej
    Anonym (undrande) skrev 2017-07-30 21:18:26 följande:
    Hitta tjej som vill ha barn?

Hur gör man för att hitta en tjej som vill ha ett seriöst förhållande med familj och barn? Alla dejtingsajter tycks bara handla om engångsligg och korta flörtar.

Jag har inte svårt att hitta dejter, men jag har svårt att hitta någon som vill något mer och djupare. Det tar väldigt mycket tid och energi att dejta och dejta och inse att man inte vill samma sak.

Så hur gör man?

Är du tydlig i din presentation vad du är ute efter? Alla är ju inte de och då är det svårt för den andre att veta!

Jag träffade min nuvarande partner på nätet. Jag var tydlig i min presentation att jag var ute efter något seriöst. Han var inne på samma bana och när vi träffade varandra för första gången och det fanns kemi och intresse var vi båda inne på att lära känna varandra på ett seriöst sätt. Nu har vi redan barn på varsitt håll så gemensamma barn var inte aktuellt. Tydlighet är a och o! 
  • Anonym (S)

Fast vem vill bli betraktad som en frögurka?? I första hand ska ju en man vilja ha MIG och inte nån att befrukta! Funkar det så planerar man ju framtiden tillsammans! Så frågan är så otroligt patetisk och avtändande! Man kanske ser barn i sin framtid, men inte med första bästa idiot som helst!

• Madlie

Jag har iaf varit så tydlig jag kan, men när majoriteten män inte orkar läsa mer än första meningen (det är mening 3 i mina profiler) 
    jo det är snart så illa att man vill ha första bästa förgurkeidiot :P :) bara han skjuter rätt och ser någotsånär hygglig ut, så länge ögonen och näsan sitter på rätt plats xD 

Men jag undrar om Annonym är kvar eller om han helt enkelt har övergett tråden. 

min kompis har skickat in mig som bonde söker fru, herre min ge. dom har svarat men tror inte dom är intresserade av en så pass småskalig bonde som mig. 

Jag tror iaf Annonym har varit öppen med att han vill ha barn, men han kanske bara inte träffat den rätta, sagt fel som fått dem att tvivla eller så är det något med honom som gör att tjejerna väljer att inte gå vidare och skaffa barn med honom. 

har vi lamm ihop och du räcker över lammet till mig varje gång lammet är sjukt eller dåligt eller behöver tas om hand eller matas så kommer jag också välja att inte gå vidare att skaffa barn med dig :) för det visar på en ovilja att vilja ta hand om. personen i fråga bryr sig inte om de 4 barn han har, utan står med blicken i telefonen när dom "ska göra saker tillsammans som familj"

Svar på tråden Hitta tjej som vill ha barn?