• Sundancekid

Skorv som kliar?

Min son på snart 3 månader har haft skorv ett tag och han har börjat klia(?) eller riva sig i hårbotten och pannan.. så har har flera småsår på flera ställen, BVC sa att man kunde gnugga lite lätt med en frottéhandduk och barnolja men det verkar inte försvinna så mycket av det.

Har ni nå tips?

Kan det vara skorven som kliar?

• Svar på tråden Skorv som kliar?
  • EpicNurse
    Sundancekid skrev 2017-07-30 22:42:00 följande:

Min son på snart 3 månader har haft skorv ett tag och han har börjat klia(?) eller riva sig i hårbotten och pannan.. så har har flera småsår på flera ställen, BVC sa att man kunde gnugga lite lätt med en frottéhandduk och barnolja men det verkar inte försvinna så mycket av det.

Har ni nå tips?

Kan det vara skorven som kliar?

Gnugga med handduk+olja när han är i badet eller precis efter för då är det lite uppmjukat. Annars kan du prova det där medlet/krämen, eller vad det är, mot skorv som finns på Apoteket.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • viseversa

Kladda på med mycket olja i badet. Låt det sitta 20 min och "mjuka upp" skorven sen är det bara att skrapa bort.

• TessanTess

På med massa olja när bebisen badar. Efter en liten stund, dra FÖRSIKTIGT med en luskam längs med huvudet, det får bort väldigt mycket av skorven, men det kan behövas göras vid flera tillfällen :)

Svar på tråden Skorv som kliar?