• BF2018

Närhälsan vs Barnmorskegruppen

Hej!

Hoppas att kunna få lite hjälp av era erfarenheter kring dessa två MVC.

Är gravid i v.15 idag.

Är än så länge inskriven på närhälsan i Göteborg, men våra upplevelser är att de inte "har tid" med oss när vi är på besök samt att de har svårt att erbjuda tider som passar oss.... T.ex önskar vi eftermiddagstider, men får enbart förslag om förmiddagstider tills vi sagt att vi inte kan en enda tid...då kan de "skaka fram" en eftermiddagstd till oss.

Vi har däremot gjort KUB-testet på Barnmorskegruppen, där det var lätt att få tid, det kändes som de hade all tid i världen till oss.

Så frunderingarna går nu på vad ni har upplevt hos dem båda? Positivt och negativt om både närhälsan ovh Barnmorskegruppen önskas!

Är det värt att skriva in sig privat eller ska vi fortsätta på Närhälsan?

Vi önskar även att delta på föräldragrupper, så det är viktigt att dessa finns hos dem båda!

• Svar på tråden Närhälsan vs Barnmorskegruppen
  • BF2018

Hoppas det finns någon här som kan svara på mina funderingar om vad vi ska välja :)

• Carambolan

Vet inget om någon i Göteborg men jag tycker att om ni redan nu (efter typ två besök?) känner att det varit krångligt att få tid så är det lika bra att bara byta på en gång. I början är det ju inte besök så ofta, men sista månaden är det ju varannan vecka och då är det skönt om man inte behöver ta ledigt onödigt länge från jobbet varje gång. Nära och lätt att få tid har varit viktigare för mig än föräldragrupper och "mysig känsla".

Svar på tråden Närhälsan vs Barnmorskegruppen