• ALM82

Vi som är över 35 - en positiv tråd

Hej alla!

Är relativt ny här på FL, men som många som försöker skaffa barn så blir man ju lite fast här och läser allt möjligt. En sak som jag tycker saknas är en tråd för oss som är över 35 men som är positiv! I de andra trådarna blir det så lätt negativt, vilket är förståeligt om det inte fungerar som man hade velat. 

Men kan vi inte i den här tråden peppa varandra, prata om roliga saker t.ex olika gravidsymtom, olika metoder, prata om andra graviditeter och hur det var då och en massa andra saker?? Glad

Lite om mig:
    Är 35 år gammal och försöker att bli gravid för första gången, har inte blivit av tidigare p.g.a ett förhållande på 12 år där en graviditet tydligen aldrig var passande... Har nu ett nytt förhållande med en man som verkligen vill!
    Slutade med p-piller i juni. Fick mens idag tyvärr men nästa ÄL blir runt 14:e augusti och då är det vårt 3:e försök. 

Berätta gärna lite om er själva! Hur var er förra graviditet? Är det här första gången du vill bli gravid? Allt möjligt!

• Svar på tråden Vi som är över 35 - en positiv tråd
  • Anonym (37)

Hej,

Jag försöker inte bli gravid just nu men om kanske 2-3 år så det är välkommet med en positiv tråd. Jag blev gravid av misstag förra året så har en bebis nu och även en sedan tidigare. Jag var 35 när jag blev gravid senaste gången och 36 när hon föddes :) Båda mina barn har kommit till av misstag utan egentlig planering så tänker nu att jag ska planera nästa (om det blir av, vi har inte bestämt oss än) ordentligt för att få det roliga av planeringen och spänningen inför bim och så :)

• Anonym (37)

Har förresten en väninna som aldrig varit gravid men började försöka när hon var 37 och var gravid inom ett halvår. Så det behöver inte vara svårt bara för att man är över 35. Har hört att vissa tom har lättare kring 35 än 25! Kroppen vill mer och så :)

• ALM82
    Anonym (37) skrev 2017-07-31 13:25:22 följande:

Hej,

Jag försöker inte bli gravid just nu men om kanske 2-3 år så det är välkommet med en positiv tråd. Jag blev gravid av misstag förra året så har en bebis nu och även en sedan tidigare. Jag var 35 när jag blev gravid senaste gången och 36 när hon föddes :) Båda mina barn har kommit till av misstag utan egentlig planering så tänker nu att jag ska planera nästa (om det blir av, vi har inte bestämt oss än) ordentligt för att få det roliga av planeringen och spänningen inför bim och så :)

Anonym (37) skrev 2017-07-31 13:26:50 följande:

Har förresten en väninna som aldrig varit gravid men började försöka när hon var 37 och var gravid inom ett halvår. Så det behöver inte vara svårt bara för att man är över 35. Har hört att vissa tom har lättare kring 35 än 25! Kroppen vill mer och så :)

Välkommen!
    Kul att ni planerar barn :) Tycker också att det är spännande att vänta på BIM och tänka att "nu är jag kanske gravid". Även om jag helst av allt hade haft ett plus på stickan än mens så har jag än så länge inte blivit allt för ledsen av att mensen har kommit. 

Jag vet inte om det är lättare att bli gravid när man är över 35 men jag tror inte heller att det obligatoriskt måste bli svårt! :)
    Jag bor i Frankrike och här är det ganska vanligt att man skaffar första barnet när man är över 30.
Svar på tråden Vi som är över 35 - en positiv tråd