• Joachiim

Vad gör ni yngre föräldrar om dagarna/helgerna med era barn?

Hej!

Ny på denna sida så detta ska bli intressant.

Jag är 25 år och har 2 små barn. Barnen har jag varannan vecka och när jag har barnen så är vi ute i lekparken, vi är ute i skogen, ibland går vi på stan och kikar runt och sen kommer ju givetvis dagar då man mestadels är hemma.

De föräldrar jag ser när jag är ute är till 95% över 35 år.

Det är väldigt sällan jag ser en mamma eller pappa som är i min ålder ute där man är och leker med barnen utan somsagt det är äldre föräldrar jag ser.

Vad gör ni "yngre" föräldrar med era barn?

Gör ni typ samma som mig eller hittar ni på något annat?

Varför jag frågar är för att det skulle vara väldigt kul att lära känna föräldrar i min ålder och umgås, även att barnen får lite kompisar också givetvis. Känner tyvärr ingen med barn så det blir ju att man är själv med barnen hela tiden och det är absolut inge fel med det, jag älskar att vara med barnen, men att även få umgås med andra föräldrar skulle vara roligt.

Med vänlig hälsning

• Svar på tråden Vad gör ni yngre föräldrar om dagarna/helgerna med era barn?
  • Fjäril kär

Badhus, museer, djurparker, lekland inomhus, stranden, pulkabacken, farmor, övrig släkt, lekträffar med andra barn.. Typ så.

Sitta i lekparken är något man gör en stund på tillbakavägen hem från dagis eller så är man mest hemma.

Så såg mina småbarnsår ut när jag var 22-26 år.

• ejh97

Försöker ta oss ut, min dotter är bara strax under 4 månader. Men vi går promenader, är på öppna förskolan, träffar andra föräldralediga med jämngamla barn, umgås med familjen osv. 

• Rebecca1987

Jag är visserligen snart 30 men har varit mamma sen jag var 16.

Jag är ute mycket med och leker med barnen. Är det inne dagar brukar vi baka tillsammans, rita, spela spel och annat.

Svar på tråden Vad gör ni yngre föräldrar om dagarna/helgerna med era barn?